Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA si Asocierea RailWorks, formata din Arcada Company (Romania) si Alstom Transport SA (Franta) au semnat miercuri, 21 decembrie 2022, contractul pentru elaborarea proiectului tehnic si executia lucrarilor de electrificare si modernizare a infrastructurii si suprastructurii feroviare pe sectiunea Aghires - Poieni (Lotul 2). Proiectul are o valoare de 1,5 miliarde lei si face parte din obiectivul "Electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihor(166,2 km)", finantat cu fonduri nerambursabile prevazute PNRR.
"Am semnat contractul pentru electrificarea si modernizarea sectiunii Aghires - Poieni (Lotul 2), un traseu in lungime de 36,5 km, cu doua tuneluri, de 298 m, respectiv 320 m, la care se adauga alte importante lucrari de arta si constructii civile noi, inclusiv obiective de utilitate publica si feroviara, care vor contribui semnificativ la atingerea scopului general al acestui mare proiect de dezvoltare a retelei feroviare din nord-vestul tarii, intre Cluj Napoca si Episcopia Bihor", a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.
Asocierea RailWorks va elabora proiectul tehnic si va executa lucrarile de electrificare si modernizare a infrastructurii si suprastructurii feroviare pentru viteza maxima de 160 km/h pe intrega sectiune Aghires - Poieni, cu o lungime de 36,53 km, lucrari civile in statiile Huedin si Poieni, haltele de miscare Stana si Braisoru, punctele de oprire - Aghires, Jebuc si Bologa, modernizarea lucrarilor de arta - 3 poduri, 67 podete, doua tuneluri la Stana, in lungime de 298 m (fir I), respectiv 320 m (fir II), un pasaj superior si unul denivelat (ecoduct), sisteme automate de semnalizare la 16 treceri la nivel cu calea ferata, lucrari specifice de exploatare feroviara, precum si lucrari de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 si GSM-R) pe intregul traseu.
De asemenea, in cadrul lucrarilor aferente distantei Aghires - Poieni sunt incluse urmatoarele obiective de utilitate publica si feroviara:
- pasaj pietonal subteran la Huedin (constructie noua);
- cladire noua de calatori in statia Poieni;
- panouri fonoabsorbante pe o lungime totala de 11,748 km;
- rampa de incarcare-descarcare in statia Huedin;
- substatie noua de tractiune in zona statiei Poieni.
Durata de implementare a contractului este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare si 36 de luni pentru executia lucrarilor.