RO EN
Coșul este gol

CFR: 700 milioane euro pentru modernizarea liniei Resita - Timisoara Nord - Frontiera

Consiliul Tehnico-Economic a aprobat variantele optime din cadrul Studiului de fezabilitate pentru obiectivul "Reabilitarea/ modernizarea liniei CF Resita Nord - Timisoara Nord cu extensie Voiteni - Stamora Moravita - Frontiera". Proiectul este realizat in cadrul parteneriatului comun semnat intre autoritatile locale ale municipiilor Resita si Timisoara, consiliile judetene Caras-Severin si Timis si CNCF CFR SA.
Consiliul Tehnico-Economic al CFR SA a avizat favorabil variantele optime prezentate in cadrul Studiului de Fezabilitate pentru Reabilitarea/modernizarea liniei CF Resita Nord – Timisoara Nord cu extensie Voiteni Stamora Moravita - Frontiera, pe cele doua tronsoane, astfel:
  • Componenta A: Timisoara Nord - Stamora Moravita - Frontiera (58 km) propusa pentru finantare in cadrul Programului Transporturi (PT) 2021-2027, o investitie in valoare de 2,09 miliarde lei, fara TVA.
  • Componenta B: Resita Nord - Voiteni (59 km) propusa pentru finantare din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat si/sau alte surse legal constituite, o investitie in valoare de 1,4 miliarde lei, fara TVA.
CFR mentioneaza faptul ca, pentru atingerea parametrilor tehnici prevazuti in studiul de fezabilitate, principalele obiective ale lucrarilor de modernizare pe cele doua tronsoane sunt:
Componenta A: tronsonul CF Timisoara Nord – Stamora Moravita – Frontiera, aflat pe raza judetului Timis:
  • cresterea vitezei maxime de circulatie la 120 km/h pentru trenurile de calatori, iar pentru trenurile de marfa la 80 km/h
  • modernizarea a 9 statii/ halte/puncte de miscare
  • reabilitarea a 23 treceri la nivel, 21 poduri si 19 podete
Componenta B: tronsonul CF Resita Nord - Voiteni, aflat pe raza judetelor Timis si Caras-Severin: 
  • cresterea vitezei maxime de circulatie la 120 km/h pentru trenurile de calatori, iar pentru trenurile de marfa la 80 km/h
  • modernizarea a 12 statii/ halte/puncte de miscare
  • reabilitarea a 35 treceri la nivel, 12 poduri si 119 podete
Termenul de realizare a investitiilor pe cele doua tronsoane va fi de 50 de luni pentru tronsonul CF Timisoara Nord - Stamora Moravita - Frontiera, din care 8 luni pentru proiectare si 42 de luni pentru executia lucrarilor, iar pentru tronsonul CF Resita Nord - Voiteni va fi de 60 de luni, din care 8 luni pentru proiectare si 52 de luni pentru executia lucrarilor.
CFR precizeaza faptul ca, in cadrul acestui parteneriat comun pentru realizarea obiectivului de investitii Reabilitarea/ modernizarea liniei CF Resita Nord - Timisoara Nord cu extensie Voiteni - Stamora Moravita - Frontiera, semnat cu autoritatile locale, reprezentantii CFR SA vor asigura suportul tehnic de specialitate pentru avizarea/ aprobarea documentatiilor si derularea procedurilor de achizitii publice si, ulterior, prin personalul calificat va participa la supervizarea/ monitorizarea si receptia lucrarilor de modernizare pe cele doua tronsoane.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter