RO EN
Coșul este gol

Catalin Urtoi, CNIR: Situatia proiectului Autostrazii Unirii-A8 poate deveni critica!

Catalin Urtoi, Directorul interimar al Companiei Nationale de Investitii Rutiere (CNIR), sustine ca proiectul Autostrazii Unirii (A8), care leaga Moldova de Transilvania, este intarziat din cauza ritmului lent al aprobarii documentatiilor tehnice de catre Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) si solicita conducerii acesteia sa prezinte grafice clare privind realizarea proiectului. Autostrada Unirii va avea aproape 320 km, de la Targu Mures (intersectia cu A3) pana la Iasi si Ungheni, la granita cu Republica Moldova.
"Deblocati imediat tronsonul montan de pe A8, respectiv Miercurea Nirajului - Leghin (Sectiunea 2). De mai bine de 30 zile sunt indicatorii tehnico-economici aprobati prin HG. Faceti public situatia documentatiei pentru licitatia de proiectare + executie si demarati aceasta procedura. Nu mai blocati acest proiect! Faceti public, in cel mai scurt timp, un program clar, un grafic prin care sa va asumati finalizarea acestui proiect pana in 2030", a scris Catalin Urtoi pe pagina sa de Facebook.
De asemenea, el solicita CNAIR sa ia masurile manageriale care se impun conform legii si cu celeritate pentru a debloca situatia contractului pe tronsonul Motca - Letcani - Ungheni.
"Iesenii asteapta aceasta autostrada de prea multi ani, iar problemele in trafic la ora actuala pe sectiunea de drum national Motca - Podu Iloaiei - Letcani sunt foarte grave. Ca si conducere executiva, sunteti obligati sa faceti tot ce tine de dumneavoastra in relatia contractuala pe care o aveti cu firma de proiectare Consitrans. Asteptam si aici un grafic clar, pe care sa si-l asume aceasta firma de proiectare, in legatura cu etapele care au mai ramas de parcurs pana la finalizarea SF-ului si a Proiectarii. Asteptam un program clar si asumat din partea dumneavoastra ca si manageri, in legatura cu finalizarea etapizata a acestui proiect, pe loturi, in perioada 2026-2030", a precizat directorul interimar al CNIR.
Potrivit Legii nr. 291/2018, Autostrada Unirii trebuie finalizata integral pana la finalul anului 2030. Contractele pentru tronsoanele 1 si 3 au fost atribuite, dar contestatia pentru una din licitatii a fost admisa partial. Astfel, pentru Sectiunea 1, Targu Mures - Miercurea Nirajului (km 0+000 - km 22+000) si legatura la A3 (2,4 km), contractul a fost atribuit, in noiembrie 2023, constructorul Nurol din Turcia. Semnarea contractului a fost blocata, insa, de faptul ca CNSC a admis partial contestatia grupului Strabag, participant la licitatie. In ceea ce priveste Sectiunea 3, Leghin - Targu Neamt, constructorul desemnat in septembrie 2023 cu grupul UMB. In decembrie 2023, insa, reprezentantii Pro Infrastructura avertizau ca, desi contractul a fost semnat, bugetul pe anul 2024 nu prevede nicio o finantare pentru acest proiect.
Pe tronsonul montan, "de mijloc"-  Miercurea Nirajului - Leghin (Sectiunea 2) - reactualizarea Studiului de Fezabilitate a inceput in 2019 si abia catre finalul anului 2023 a fost finalizata si s-au stabilit indicatorii tehnico-economici si se asteapta demararea procedurii de achizitie publica pentru atribuirea lucrarilor de proiectare si constructii. Acest tronson este cel mai scump si cel mai complex, urmand a costa 6,4 miliarde de euro.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter