Proiectul de extindere cu un nou terminal a Aeroportului International "Henry Coanda" - Otopeni, estimat la circa 400 de milioane de euro potrivit fostului ministru al Transporturilor Razvan Cuc, nu poate fi demarat fara asigurarea finantarii si, cel mai probabil, inceperea lucrarilor de constructii in acest an, conform planurilor anuntate in 2019, nu va fi posibila.
Potrivit unei declaratii a prim-ministrului Ludovic Orban, in prezent Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAB) si Executivul pe care il conduce cauta identificarea unor solutii pentru asigurarea finantarii necesare proiectului, printre partenerii de discutii in acest sens aflandu-se parteneri institutionali, printre care si BERD.
"Trebuie sa identificam resursele financiare, pentru ca nu ne sunt suficiente resursele asigurate din fonduri europene. Am discutat deja cu finantatori institutionali - de exemplu, cu BERD - pentru a se implica in sustinerea acestui proiect de importanta majora pentru Romania. (...) Este vitala punerea in practica cat mai rapid a acestui proiect. (...) Trebuie asigurate toate resursele financiare si, bineinteles, pregatit din toate punctele de vedere: documentatie tehnico-economica aprobata, proiect, realizarea exproprierilor, asigurarea infrastructurii conexe, inclusiv a legaturilor cu Bucurestiul", a declarat Ludovic Orban.
Extinderea aeroportului din Otopeni cu un terminal nou este prevazuta si in MasterPlanul General de Transport.
Proiectul de dezvoltare a aerogarii dateaza din anii '90 si vizeaza extinderea acestuia cu doua terminale noi, de 18.000 mp si de 26.000 mp, care ar dubla, practic, capacitatea aeroportului, in urma unor investitii totale de circa 800 de milioane de euro.