Asociatia Romana a Constructorilor de Autostrazi (ARCA), organizatie ce reprezinta interesele companiilor constructoare de drumuri, solicita public intocmirea "Primului Pact National pentru Autostrazi", la care sa adere toti factorii decizionali implicati, dar si firmele romanesti din domeniu, pentru ca Romania sa fie repusa pe harta marilor investitii.
"Situatia infrastructurii rutiere din Romania in ultimii 30 de ani arata ca ritmul de constructie pe santierele de autostrazi a fost unul extrem de lent in comparatie cu cel al dezvoltarii economice. Suntem, in continuare, la coada clasamentului Uniunii Europene cu doar 866 de kilometri de autostrada si, de cele mai multe ori, solutiile propuse pentru proiectele de infrastructura rutiera nu au fost cele mai bune si asteptate de catre romani", se arata intr-un comunicat ARCA.
Organizatia a fost creata din dorinta de a avea o voce unica si puternica a companiilor autohtone in relatia cu autoritatile romane, forurile europene, mediul financiar – bancar, dar si cu beneficiarii lucrarilor de infrastructura - cetatenii romani. Firmele romanesti sunt prezente pe toate santierele din domeniul infrastructurii rutiere in calitate de contractori, subcontractori, prestatori si furnizori.
"Este nevoie de o voce comuna si puternica a constructorilor romani din infrastructura mare. (…) Primul Pact National pentru Autostrazi este un plan coerent si multianual, la care trebuie sa adere toti factorii decidenti din Romania si firmele romanesti din domeniul infrastructurii rutiere", a declarat Vlad Vamesu, presedintele ARCA.
Asociatia reuneste companii cu capital integral romanesc, precum Viarom Construct, Alpenside, Specialist Consulting, Eurocerad International, Septembrie Consulting, Domarcons, Drum Concept, Frasinul, AMS Power Eurocons, Bertoni Construct, General Trust Arges, Morani Impex, Activ SRL etc. Firmele membre ARCA angajeaza peste 3.000 de persoane au in derulare proiecte de miliarde de lei in domeniul constructiei de autostrazi, al executiei si reabilitarii drumurilor nationale si judetene, al constructiei de piste aeroportuare, dar si in domeniul infrastructurii locale, din mediul urban si rural.
"ARCA este deschisa tuturor companiilor romanesti care, direct sau indirect, contribuie la constructia de drumuri si autostrazi si care doresc sa adere la obiectivele, misiunea si viziunea asociatiei, cu respectarea statutului si a criteriilor etice ale acesteia", mai precizeaza reprezentantii ARCA.
Reprezentantii organizatiei au mai subliniat ca firmele romanesti din domeniul infrastructurii rutiere sunt parteneri de incredere ai statului roman, in perioada crizei generate de pandemia de Covid-19, acestea reusind, prin eforturi proprii, sa mentina deschise santierele din domeniul infrastructurii rutiere.