Lucrarile de constructii pe santierul proiectului de modernizare si extindere a Aeroportului International Craiova avanseaza in ritm alert, in prezent lucrandu-se la invelirea a doua corpuri ale cladirii noului terminal.
"Structura de rezistenta a noului terminal este in stadiul final de executie, astfel ca s-a inceput montarea profilelor pe fatada corpului C, iar, de saptamana viitoare, urmeaza sa se inceapa montajul invelitoarei din cele doua directii opuse, corpul A si corpul C. Intreaga invelitoare ar trebui sa fie gata pana la sfarsitul acestui an. Concomitent, se lucreaza la subsolul terminalului, acolo unde s-a terminat de executat compartimentarea din BCA si se executa deja instalatiile aferente. La cele 5 cladiri civile aferente terminalului: punctele de acces si control, centrala termica, postul de transformare, gospodariile de apa si incendiu si zona de transfer pasageri sunt finalizate lucrarile de structura de rezistenta si de zidarie in proportie de 80-90%, urmand a se incepe executia fatadelor exterioare. La suprafetele de miscare se fac eforturi ca, pana la sfarsitul anului, sa se finalizeze turnarea celor aproximativ 16.000 mc de beton rutier pe cele 4 platforme: Apron 2, Apron 3, Apron 4 si Golf, ajungandu-se la 80% din executie", a transmis Cosmin Vasile, presedintele Consiliului Judetean Dolj.
Lucrarile de executie sunt realizate de asocierea Constructii Erbasu SA - Grup Primacons - Vahostav-SK, care a inceput lucrarile in luna februarie 2023.
Proiectul de extindere si modernizare a aeroportului din Craiova, in valoare de 97 milioane de euro, beneficiaza de finantare europeana, prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020 si are ca punct central construirea unui nou terminal pentru pasageri, cu o capacitate anuala de aproape doua milioane de calatori.
Noul terminal de pasageri va avea o suprafata desfasurata de peste 3 hectare. La subsolul noii constructii se vor regasi spatii destinate carantinei, azilantilor sau retinutilor, zona pentru procesarea bagajelor, spatii tehnice si pentru depozitare. Holul central al terminalului, dezvoltat pe doua niveluri, va cuprinde sala de asteptare alocata sosirilor, cu monitoare de afisaj pentru curse (atat sosiri de aeronave, cat si plecari), zona de check-in, birouri ale companiilor aeriene, cabinet medical si spatii comerciale.
Parterul cladirii va fi amenjat pentru preluarea fluxurilor de sosiri, separat pentru interne si internationale, cu zona de preluare a bagajelor si zona pentru controlul pasapoartelor si controlul de securitate. Etajul, conceput pentru gestionarea fluxurilor de plecari, include zona de control al pasapoartelor si portile de imbarcare (doua pentru plecari interne, 5 pentru plecari externe), sali de asteptare separate pentru destinatiile interne si cele internationale, precum si spatii de birouri pentru personalul aeroportului, al Serviciului Roman de Informatii, al autoritatii vamale si al Politiei de Frontiera.