Primaria Brasov a semnat contractul de executie a lucrarilor de constructie pentru „Infrastructura garaj pentru transportul public”. Obiectul contractului il constituie construirea unui ansamblu care include un garaj pentru 157 de autobuze si cladiri pentru asigurarea mentenantei parcului auto. Cladirile vor fi acoperite cu panouri fotovoltaice, iar fiecare loc de parcare va fi dotat cu statie de incarcare a autobuzelor.
Lucrarile vor fi realizate de Asocierea dintre Eren Cons SRL, lider de asociere, si IMSAT Cuadripol SA, asociat, cu tertii sustinatori: BOG ART SRL, Logosol SRL si Cuadripol SA, termenul de realizare este de 12 luni. Valoarea totala a lucrarilor este de 132.42 milioane de lei.
"Incepem lucrarile la una dintre cele mai importante investitii dedicate dezvoltarii unui transport in comun prietenos cu mediu, construirea celui mai mare garaj pentru autobuzele electrice. Aceasta infrastructura va asigura protejarea autobuzelor din parcul RATBv, inclusiv in timpul anotimpului rece, iar fiecare loc de parcare va fi avea o statie de incarcare. O parte din energia necesara o vom produce cu ajutorul panourilor fotovoltaice. Este una dintre cele mai importante elemente ale sistemului de transport, mai ales pentru ca acest garaj va permite unui numar de peste 150 de autobuze electrice, sa parcheze, sa fie incarcate si intretinute, astfel incat vor putea functiona la cei mai inalti parametri. Trecem la un transport verde, asigurand toate elementele necesare functionarii eficiente a lui”, a declarat primarul Allen Coliban.
Totodata el a reamintit faptul ca aceasta investitie, din cauza erorilor sau lipsei unor elemente necesare functionarii lui din studiul de fezabilitate, realizat in 2019, a trecut printr-o serie de imbunatatiri. Problemele majore erau legate de faptul ca nu erau prevazute instalatiile tehnice, de la cele electrice la cele de apa si canalizare, solutia de construire a garajului era cu structura metalica, deschisa, potrivita pentru un garaj pentru autobuze diesel, nu pentru autobuze electrice, care se incarca in timpul noptii. In acelasi timp, proiectul din faza SF nu indeplinea toate conditiile pentru a primi avizul ISU.
Toate aceste greseli din faza SF, au fost corectate, astfel incat, proiectul actual indeplineste conditiile optime pentru avizare, dar si pentru o functionare eficienta.
Descrierea proiectului „Infrastructura de garaj pentru transport public“
Pe amplasamentul vizat se vor executa urmatoarele interventii:
- Constructie garaj: cladirea garajului este o cladire cu specific industrial, fara personal permanent, destinata gararii autobuzelor. Conform articolului 5.1.6 din P 118/1999, structura de rezistenta a acestui obiect nu poate fi din metal, motiv pentru care s-a ales varianta structurii din cadre prefabricate din beton armat si beton precomprimat. Suprafata constructiei: 24.154 m.p.;
- Cladire mentenanta – reparatii autovehicule cu posturi de lucru dedicate in functie de tipul, dimensiunea vehiculului si activitate, dispunand de anexe (birouri, vestiare, grupuri sanitare) in suprafata de 2.368,10 mp. Cladirea de mentenanta va avea o structura din cadre prefabricate din beton armat si beton precomprimat;
- Cladire Inspectii Tehnice Periodice, va avea tot o structura din cadre prefabricate din beton armat si beton precomprimat, in suprafata de 1.730.9 m.p.;
- Cladirea pentru serviciul administrativ si centrala termica este destinata unor ateliere necesare functionarii intreprinderii, birourilor personalului de conducere si unor functiuni auxiliare. De asemenea, va include centrala termica, grupul electrogen si remiza PSI, obligatorie la o astfel de dotare. Va avea o suprafata de 1.785,64 m.p.
- Statie de spalare autobuze si rezervor ingropat hidranti. Cladirea statiei de spalare a autobuzelor este destinata realizarii igienizarii exterioare a autobuzelor, de fiecare data cand acestea se intorc din cursa. Instalatia de spalare va fi automata si va utiliza in cadrul procesului de spalare, pentru partea de clatire, apa colectata din precipitatii de pe suprafetele acoperisului halelor care formeaza ansamblul garajului. Sub camera tehnica a statiei, prelungit si in exteriorul acesteia, va fi pozitionat un rezervor rectangular de apa pentru hidrantii interiori si exteriori, precum si o camera de pompe cu acces direct din exterior. Suprafata: 838,92 m.p.
- Statie de alimentare carburanti. Aceasta va fi o cladire deschisa, formata din 4 peroane acoperite, pe care se vor afla pompe de carburant si adblue, pentru autobuzele cu motoarele cu ardere interna., cu o suprafata de 380 de m.p.
- Statia de pompe si rezervoare de incendiu sprinklere. Acest grup de constructii va fi format dintr-un container de 6 metri inaltime pentru statia de pompe si un rezervor prefabricat de apa, avand diametrul de 8,58 m si inaltimea de 6,30 m, cu un volum util de 300 mc. Suprafata construita este de 80 de m.p.
In cea de a doua etapa de construire vor fi edificate cladirile de exploatare, atelierele de mentenanta si boxele de depozitare deseuri.