Piata locala a panourilor termoizolante a inregistrat o crestere anuala de circa 10% in perioada 2013-2016, o dinamica similara urmand a fi consemnata si in acest an, conform estimarilor lui Cosmin Patroiu, directorul general al companiei TeraSteel, producatorul de componente pentru hale metalice din cadrul grupului Teraplast. Cifra de afaceri totala din domeniul panourilor termoizolante a ajuns, astfel, la 98 milioane de euro la finele anului trecut, in 2017 aceasta urmand a se situa la circa 110 milioane de euro.
"A crescut cererea pentru livrari de panouri termoizolante, in special pe segmentul agricol, datorita deschiderii noilor axe de finantare pentru agricultura, dar si a celor din cadrul Programului Operational de Crestere a Competitivitatii Economice (POS-CCE). Firmele mari produc in fabrici proprii in Romania si tendinta este de dezvoltare, singura limita fiind forta de munca, atat calificata, cat si necalificata", a declarat Cosmin Patroiu.
Conform datelor Comisiei Nationale de Prognoza (CNP), piata constructiilor industriale de dimensiuni mici si medii a crescut usor in 2016 (+2,5%), tendinta fiind favorabila in perioada urmatoare.
"Halele metalice sunt produse modulare, durabile, usor de asamblat si relocat si adaptabile la o gama variata de solicitari. Clientii din Romania au inceput sa fie deschisi catre solutiile modulare. Alte avantaje ale structurilor metalice in sistem TeraSteel sunt reprezentate de durabilitatea in timp, protectia anticoroziva si de rapiditatea in montaj. Lipsa proceselor umede, a sudurii in santier si a planselor complicate de executie ajuta foarte mult constructorul sau beneficiarul final in rapiditatea executiei", a explicat managerul TeraSteel.
Evolutie importanta a exporturilor dupa achizitia fabricii Interlemind
In prima jumatate a anului in curs, TeraSteel a realizat o cifra de afaceri de 64,86 milioane de lei, in crestere cu 22% fata de venitul obtinut in aceeasi perioada a anului trecut. Pentru 2017, conducerea companiei estimeaza o crestere cu peste 23% a business-ului, pana la o cifra de afaceri de aproape 155 milioane de lei, in contextul unui profit net de 11 milioane de lei.
"Avand in vedere faptul ca in prima jumatate a acestui an Teraplast a achizitionat producatorul de panouri sandwich Interlemind, din Serbia, care are o capacitate de productie de 2,2 milioane mp/an, mizam, in urmatoarea perioada, pe o crestere a exporturilor. Fabrica de panouri termoizolante din Serbia va deservi, in principal, tari precum Serbia, Bulgaria, Macedonia, Bosnia, Croatia si Muntenegru, dar si piete secundare, cum sunt cele din Ungaria, din zona de sud a Romaniei si din nordul Greciei. Dincolo de productia pe panouri sandwich, care ajunge in total la 4 milioane mp/an odata cu integrarea Interlemind, TeraSteel mai are si o capacitate anuala de peste 6.000 de tone in fabrica de structuri zincate", a precizat Cosmin Patroiu.
In 2016, TeraSteel a livrat produse pentru proiecte importante, printre care se afla o parte din magazinele Dedeman, centrul logistic Penny Bacau sau Mega Mall Bucuresti. Sistemele de hale si panourile sandwich sunt livrate catre companiile de constructii, catre revanzatori (depozite de materiale de constructii, retaileri mari), dar si catre investitorii privati, care dezvolta capacitati de productie sau de depozitare in domeniile agricol, rezidential/ comercial si non-rezidential. Conform datelor companiei, cele mai importante comenzi provin din zona Transilvaniei, clientii preferand, in general, produsele clasice, respectiv panourile cu miez de spuma poliuretanica.
Grupul Teraplast, din care TeraSteel face parte, a achizitionat in prima parte a acestui an fabrica de panouri sandwich Interlemind, din Serbia, si si-a marit participatia in cadrul companiei Depaco, al doilea producator de tigla metalica din Romania, cu inca 10%, ajungand sa detina 60% din capitalul social al companiei. Totodata, grupul a achizitionat 50% din capitalul social al Politub si detine, in prezent, o participatie de 99,99% in aceasta societate. "Toate aceste investitii ne ajuta in dezvoltarea segmentului de hale metalice, prin marirea capacitatii de promovare si vanzare pe pietele din Serbia, Bulgaria si Ungaria", a conchis managerul TeraSteel.