Grupul italian Manni, ce deruleaza in Romania afaceri anuale de peste 36 milioane de euro prin intermediul companiei Isopan Est - producator de panouri termoizolante si tabla cutata -, a incheiat anul 2015 cu afaceri totale de 470 milioane de euro. Vanzarile au scazut cu 2% fata de nivelul din 2014, in special din cauza impactului negativ al pretului materiilor prime. Totodata, in 2015 indicatorul de rentabilitate EBITDA a crescut de la 14 milioane de euro in 2014 la 16 milioane de euro, stabilizandu-se la 3,4% din cifra de afaceri, iar investitiile realizate de grup au cumulat 27 milioane de euro, in crestere cu 53,4% fata de nivelul de 17,6 milioane de euro din 2014. Profitul net raportat de grup la finele anului trecut s-a situat la 1,8 milioane de euro (+135%), nefiind afectat de scaderea semnificativa a pretului otelului, care a atins niveluri minime in a doua jumatate a anului trecut.
Gruppo Manni detine 12 societati operative si 23 de centre de productie, servicii si distributie, in 2015 grupul procesand, in total, peste 400.000 de tone de otel. Anul trecut, compania a produs peste 14 milioane de metri patrati de panouri izolatoare din metal, avand, la nivel de grup, peste 1.000 de angajati. In Romania, Manni detine o unitate de productie la Bucuresti din anul 2007, cu o capacitate totala de pana la 12 milioane de metri patrati pe an. In momentul demararii productiei in Romania, marca Isopan era, insa, deja cunoscuta pe plan local, datorita exporturilor din Italia, deoarece, de cativa ani, compania isi crease o imagine importanta pe piata autohtona a panourilor termoizolante destinate pietei constructiilor industriale si rezidentiale, dar si segmentului incintelor frigorifice. In Capitala, societatea produce, astfel, panouri metalice termoizolante pentru perete si acoperis, cu un coeficient ridicat de izolare termica, destinate constructiilor industriale, civile, comerciale si zootehnice. Datorita unui centru propriu de servicii, Isopan are posibilitatea sa ofere si elementele de fixare, accesoriile de inchidere si de finisaj, cele pentru preluarea apelor pluviale si elemente ondulate, incluzand elemente translucide precum policarbonatul pentru luminatoare. Potrivit datelor publice, Isopan Est a incheiat anul 2015 cu o cifra de afaceri de 162 milioane de lei (circa 36 milioane de euro), in crestere cu 17,2% fata de nivelul de 138,2 milioane de lei din 2014. Totdata, profitul net inregistrat anul trecut in Romania a ajuns la 17,67 milioane de lei (+43%).