Producatorul de panouri termoizolante Kingspan Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 5,5 milioane de euro in primele sase luni ale acestui an, pentru intregul an in curs conducerea companiei estimand un business de aproximativ 13 milioane de euro, valoare atinsa si in 2017. Societatea este subsidiara autohtona a Kingspan Group (Irlanda), unul dintre liderii europeni in productia de sisteme de panouri izolatoare pentru pereti si acoperisuri, cu venituri anuale de 3,7 miliarde euro realizate anul trecut. In Romania, Kingspan este prezent de 15 ani, panourile termoizolante din portofoliu fiind livrate pentru o gama extinsa de aplicatii din gama centrelor logistice si comerciale, unitatilor de productie, cladirilor de birouri etc.
Interviu cu Nicu Mocanu (42 de ani), directoru general al Kingspan Romania si manager cu o experienta de 20 de ani in vanzari si 15 ani in industria panourilor termoizolante.
- Ce previziuni aveti privind piata de panouri termoizolante in perioada urmatoare?
- Anul 2018 este o perioada buna pentru piata de panouri termoizolante. In continuare, trendul este de crestere si aceasta situatie se va mentine pe toata perioada anului. Credem, in continuare, ca Romania are un potential fantastic si ca piata va evolua atat pe termen mediu, cat si lung.
- Care sunt cele mai noi produse incluse in oferta? Aveti in vedere noi lansari in acest an?
- Kingspan inoveaza si aduce produse noi pe piata in fiecare an. Pe langa sistemele unice, cum ar fi panourile cu deschidere mare Xdeck si spuma Quadcore, aducem o serie de produse noi in domeniul accesoriilor necesare cladirilor, precum sistemele de iluminare si ventilatie inteligente in cadrul departamentului Kingspan Light and Air. Acestea pot sa eficientizeze la maximum cheltuielile din cladire prin reducerea consumului.
- Ce obiective aveti stabilite la nivelul companiei?
- In continuare, ne dorim sa ne consolidam pozitia din Romania, sa crestem cifra de afaceri si, implicit, cota de piata. Ne propunem sa realizam acest lucru prin aducerea a cat mai multe produse noi in Romania, prin imbunatatirea continua a serviciilor oferite clientilor nostri si prin atragerea de clienti noi.
- Care sunt dificultatile cu care va confruntati in derularea activitatii curente?
- Problemele cu care ne confruntam sunt aceleasi in ultimii ani, respectiv numarul mic de investitii, lipsa lichiditatilor, recuperarea banilor din piata si concurenta extrem de puternica. La acestea se adauga si fluctuatia preturilor materiilor prime necesare in procesul de fabricatie.
- Cum evolueaza piata produselor sustenabile/ eficiente si ce demersuri intreprindeti in promovarea acestora?
- Piata produselor sustenabile si eficiente energetic ca este in crestere si tot mai multi clienti solicita asemenea produse. In acest domeniu, Kingspan este un pionier prin aplicarea programului Net Zero Energy 2020, prin care se doreste reducerea emisiilor si obtinerea energiei prin regenerare si surse naturale.