RO EN
Coșul este gol

ISOPAN EST continua strategia de crestere a business-ului prin noi investitii

Isopan Est - lider pe piata locala de panouri metalice termoizolante, a inregistrat o crestere a activitatii din primele sase luni ale acestui an, cifra de afaceri aferenta ajungand la 23 milioane de euro. Pentru intregul an, conducerea companiei estimeaza o majorare de 10% a volumului de vanzari comparativ cu 2018, printre obiective aflandu-se, astfel, comercializarea a 2,6 milioane mp de panouri, dar si mentinerea cotei de 20% pe piata de profil. In cei 13 ani de activitate in Romania, Isopan si-a construit treptat business-ul, in ultimii trei ani vanzarile locale majorandu-se cu peste 50%.
Compania face parte din grupul italian Manni, concern cu operatiuni in peste 72 de tari si afaceri anuale de 630 milioane de euro.
Interviu cu Toni Pera (45 de ani), directorul general al Isopan Est si manager cu o experienta profesionala de 12 ani pe piata panourilor termoizolante.
 
- Cum a evoluat activitatea de pe piata panourilor termoizolante in prima jumatate a anului?
- Sectorul constructiilor industriale, in care Isopan activeaza, are un alt ritm in comparatie cu cel al constructiilor rezidentiale. Desi in ultimii ani s-a simtit o stabilizare a pietei, analizand cererile primite si proiectele dezvoltate, am observat totusi un trend ascendent in ceea ce priveste vanzarile. Cat despre evolutia pietei pe parcursul anului 2019, daca tinem cont si de trendul global al pietei de constructii, credem ca va fi o crestere constanta, similara celei de anul trecut. "Motoarele" de crestere a acesteia ar putea fi un mediu economic sigur si legi ale fiscalitatii care sa incurajeze investitiile, dezvoltarea infrastructurii si adoptarea unor legi ce favorizeaza mediul de afaceri din sectorul constructiilor.
 
- Ce cifra de afaceri ati inregistrat in primele sase luni din 2019, in acest context?
- Prima jumatate a anului 2019 a venit cu o crestere fata de aceeasi perioada a anului trecut, cifra de afaceri din primul semestru fiind de 23 milioane de euro. Avand in vedere ca perioada favorabila in sectorul constructiilor industriale este in a doua jumatate a anului, dar tinand cont si de faptul ca am lansat o a doua linie de productie de panouri termoizolante, ne asteptam la un trend ascendent al activitatii si in a doua parte a anului. Pentru 2019 ne-am propus o crestere a volumului de vanzari cu 10%. Tintim ca, in acest an, sa producem 2,6 milioane mp de panouri si, nu in ultimul rand, sa ne mentinem cota de piata de 20%.
 
- Ce obiective aveti planificate pentru anii urmatori?
- Anul trecut am realizat cea mai importanta investitie planificata in Romania, respectiv extinderea capacitatii de productie, proiect pentru care am alocat 10 milioane de euro. Astfel, am inceput sa producem si in Romania panourile Isofire - panouri cu vata minerala, cu o rezistenta la foc mult mai mare. Acest pas a venit ca un raspuns la nevoile pietei si alinierea cu reglementarile legislative privind rezistenta la foc, in ceea ce priveste acordarea autorizatiilor de securitate la incendiu. In perioada urmatoare, Isopan continua sa inoveze si sa abordeze ultimele trenduri de la nivel global asa ca, incepand cu anul acesta, ne vom orienta activitatea spre zona de sustenabilitate, impreuna cu dezvoltarea de servicii in aceasta directie: lansare de produse noi, eco-friendly. De asemenea, investim continuu in tot ceea ce asigura un flux de productie cat mai bun si, implicit, servicii la un anumit standard oferite clientilor.
 
- Ce impact a avut aplicarea OUG 114 asupra companiei in 2019 si ce impact ar avea modificarea acesteia?
- Referitor la cresterea salariilor, in cadrul Isopan nivelul salarial este corect si care sa motiveze angajatii, mai ales avand in vedere criza fortei de munca. Asa ca, pentru noi, OUG 114 a venit doar ca o aliniere cu piata. Drept urmare, modificarea legii nu ne afecteaza si nici nu ne face sa luam decizii care sa influenteze angajatii.
Noi ne putem lauda cu o rata de retentie a angajatilor de aproximativ 90%, iar in acest sens incercam sa punem mare accent pe resursele umane si pe motivarea oamenilor. Se simte in piata o criza a fortei de munca, iar daca noua ordonanta pe care Guvernul vrea sa o dea, ce isi propune sa mai opreasca fluxul de muncitori romani ce pleaca din tara, nu va fi suficienta, cel mai probabil se va ajunge la o criza ce va afecta mai multe industrii. Pentru ca investitiile se blocheaza, investitorii si dezvoltatorii nu sunt incurajati sa intre pe piata, mana de lucru creste, iar toate acestea duc treptat la o posibila criza si a fortei de munca si economica. Daca aceasta lege nu aduce cat de cat o rezolvare la situatia crizei fortei de munca, este posibil sa vedem o crestere a importului de angajati din tarile din est.
 
- Cum va aliniati noilor trenduri din constructii? Care este impactul digitalizarii si al noilor tehnologii in companie?
- Isopan tine in permanenta pasul cu ultimele trenduri la nivel global, fiind parte dintr-un grup cu peste 40 de ani de experienta si cu propriul departament de Research & Development. Astfel, putem deja anticipa unele nevoi ce vor aparea si pe piata din Romania si ne pregatim din timp. Tehnologia viitorul ne ajuta mult in activitatea noastra, trebuie sa o integram in procesele de lucru din sectorul de constructii, deoarece avand oameni bine pregatiti si folosind noile tehnologii, poate fi eficientizat procesul de lucru, se pot obtine produse la standarde mult mai ridicate si, pe scurt, sectorul de constructii poate evolua considerabil in termeni de productivitate.
 
- Ce impact credeti ca vor avea noile regulamente europene asupra mediului construit din Romania? Cum sunt primite produsele eficiente energetic de piata locala?
- Cum spuneam anterior, Isopan incearca sa preintampine aceste nevoi ale pietei si sa se adapteze prin noi tehnologii lansate. Tocmai de aceea, dezvoltam produse sustenabile si focusul nostru in perioada urmatoare va fi pe educarea pietei si orientarea catre solutii cat mai prietenoase cu mediul. In Romania, momentan, produsele eficiente energetic sunt privite doar ca niste trenduri de viitor, dar nu par a fi aplicate in proiecte. Speram, totusi, ca ne vom alinia cu totii acestei nevoi globale, pentru ca nu este doar un trend, si ne dorim sa vedem tot mai multi dezvoltatori care vin ei cu cerere pentru produse eficiente energetic, astfel incat noi sa raspundem nevoilor lor.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter