Isopan Est, cel mai mare producator de panouri sandwich din Romania, anunta realizarea unei cifre de afaceri de 110 milioane de euro in 2022, an in care compania si-a consolidat statutul de lider al pietei locale atat prin cifrele realizate, cat si prin proiectele majore in care a fost implicata.
Cifra de afaceri este cu 35% mai mare decat cea inregistrata in 2021, rezultat direct al implementarii unei strategii de business coerente, adaptata contextului international complex, ce a avut repercusiuni majore si asupra pietei din Romania.
In cifre absolute, Isopan Est a produs 3,5 milioane de metri patrati de panouri termoizolante, in crestere de la 3,17 milioane de metri patrati din 2021. Din aceasta cantitate, peste 2,1 milioane de metri patrati de panouri au fost comercializati pe piata interna, reprezentand o crestere cu 19% fata de anul 2021.
O analiza a pietei de profil din Romania, realizata de Neomar, a reconfirmat pozitia de lider ocupata de Isopan pe toate segmentele. Compania are cea mai mare cota de piata, de 22,8%, in ceea ce priveste cantitatea de panouri produse, dar si ca valoare a vanzarilor. Isopan a avut vanzari de 49,1 milioane de euro in Romania anul trecut, reprezentand 21,2% din totalul pietei interne.
Pe segmentul exporturilor, Isopan este, de asemenea, liderul de piata, cu un total de 1,34 milioane de metri patrati de panouri produse si comercializate in tarile din proximitatea Romaniei - Ungaria, Serbia, Slovacia, Republica Moldova, Bulgaria si Ucraina.
Raportul Neomar si analiza business-ului Isopan arata o tendinta imbucuratoare a pietei, care este din ce in ce mai interesata de calitate. Exista o crestere a cererii din piata pentru panourile cu vata minerala si pentru panourile cu grosimi mai mari, semn ca acest segment al constructiilor se maturizeaza, iar clientii sunt mai atenti la materialele folosite. Reconfirmarea statutului de lider de piata, in contextul accentuarii solicitarii de materiale premium, subliniaza inca o data calitatea produselor livrate de Isopan Est.
”In ciuda contextului economic complex, atat la nivel intern, cat si international, rezultatele financiare din anul 2022 demonstreaza ca strategia de business pe care am adoptat-o a fost cea corecta. Am investit in cele mai importante resurse pe care le avem, echipa noastra, retentia personalului calificat fiind un element de baza al strategiei noastre. Ma bucur ca cifrele ne arata ca aceasta este calea potrivita. Isopan Est este un etalon pe piata din Romania datorita produselor de calitate, dar si prin actiunile si serviciile pe care le propunem si pe care le imbunatatim constant, oferindu-le astfel clientilor nostri pachete complete si complexe pentru realizarea proiectelor lor. Pozitia de lider de piata, care ne bucura si ne responsabilizeaza, vine si cu asumarea unei evolutii continue, prin dezvoltarea de noi solutii inovatoare, conform cu trendurile globale. Faptul ca facem parte dintr-un grup de renume, cu peste 45 de ani de experienta in acest domeniu, ne ajuta sa fim mereu cu un pas inainte. Vreau sa subliniez faptul ca, pentru noi, pozitia aceasta de lider de piata inseamna mai mult decat cifre absolute, inseamna ca pachetul complet de solutii pe care le oferim, precum si expertiza colegilor nostri, sunt tot mai apreciate de catre clienti. Isopan Est este sinonim cu garantia calitatii unui proiect, din faza de ofertare si optimizare si pana la finalizarea sa.”, a declarat Toni Pera, director general Isopan Est.
Pentru urmatorii 2 ani, Isopan Est a alocat un buget de investitii in valoare de 5 milioane de euro, suma ce va fi utilizata pentru extinderea capacitatii unitatii existente si diversificarea productiei.
Totodata, 2022 a fost pentru Isopan un an intens din punct de vedere al proiectelor mari de constructii, compania livrand produse de top si solutii optimizate, in linie cu strategia de business. Compania a lucrat pe proiecte majore, dintre care amintim: centrul logistic Lidl Cernica, centrele logistice Dedeman, eMAG Ungaria, Samsung Ungaria, extinderea centrului logistic Lidl din Sofia, centre logistice ale CTP, VGP, Jumbo Sibiu sau magazine ale retelelor Leroy Merlin, Penny si Lidl.