Afacerile producatorului de tigla metalica si sisteme complete pentru acoperisuri Bilka vor atinge pragul de 180 milioane de lei (40,5 milioane de euro) in 2015, ca urmare a maturizarii investitiilor in extinderea productiei, demarate in 2014, prin achizitia halelor Romlag. Planul de investitii, stabilit initial la 5 milioane de euro, a fost majorat de doua ori, ajungand la circa 10 milioane de euro. Potrivit datelor producatorului, investitiile realizate in 2014-2015 au cumulat 7 milioane de euro, in urma carora s-au adaugat in portofoliu 13 linii noi de productie a tiglei metalice, sistemului pluvial si accesoriilor pentru acoperis, precum si o suprafata de peste 27.000 mp de teren cu destinatie de depozit, centru de fabricatie si spatii pentru birouri. In 2016 compania va aloca 3 milioane de euro, in principal pentru achizitia de noi linii tehnologice, necesare inchiderii seriei de investitii pentru produsele cu destinatie rezidentiala. "Cresterea neasteptata a vanzarilor, oportunitatile identificate pe piata anul acesta si previziunile pozitive pentru urmatoarea perioada sunt factorii care ne-au facut sa ne regandim strategia, sa acceleram ritmul procesului de investitii si sa ridicam planul investitional la 10 milioane de euro. Adaptabilitatea imediata a companiei la conditiile pietei si investitiile totale de peste 13 milioane de euro, realizate in cei opt ani de activitate, au reprezentat principalii factori care ne-au dus pe primul loc in topul producatorilor de acoperisuri. In domeniul nostru, o crestere medie anuala de 30%-40% poate fi sustinuta doar cu investitii constante", a declarat Horatiu Tepes, proprietarul Bilka.
Astfel, in 2014, Bilka a investit 3 milioane de euro pentru majorarea cu 60% a capacitatii de productie a tiglei metalice Clasic si pentru imbunatatirea gamei de accesorii si achizitia si reconditionarea halelor Romlag, iar in 2015 a cheltuit 4 milioane de euro pentru dublarea capacitatii de tigla Balcanic si pentru dezvoltarea liniilor de fabricatie a componentelor sistemului pluvial.
Tinta ambitioasa: vanzari de 150 milioane de euro, pana in 2020
Cresterile uriase ale vanzarilor din ultimul timp (+30%-40% anual), demararea, din 2017, a productiei de panouri termoizolante (un sector, de asemenea, cu potential foarte mare), precum si dezvoltarea fara precedent a consumului de tigla metalica reprezinta numai cateva dintre premisele care ar face posibila, in opinia lui Horatiu Tepes, atingerea pragului de 150 milioane de euro al afacerilor, pana in 2020. Potrivit managerului, exemplul Poloniei este relevant pentru Romania. "Nu avem niciun exemplu de tara unde sa scada dramatic cererea. De exemplu, consumul de otel prevopsit din Romania (materia prima pentru fabricatia tiglei metalice) este de circa 180.000 de tone anual, in timp ce in Polonia acesta depaseste 800.000 de tone. Mai mult, primii doi competitori din Polonia au afaceri cumulate de 300 milioane de euro, pe o piata similara celei din Romania, din multe puncte de vedere", a explicat Horatiu Tepes.
In primele noua luni ale anului in curs, Bilka a raportat o crestere de 40% a cifrei de afaceri, pana la 140 milioane de lei (31,5 milioane de euro), comercializand, in total, peste 4,3 milioane de mp de invelitori metalice. Vanzarile din intervalul analizat au depasit intregul rulaj de 134 milioane de lei, inregistrat la nivelul anului 2014. "Aceasta crestere are la baza cativa factori principali: investitiile realizate, cresterea volumului lucrarilor de constructii si, implicit, a cererii pentru acoperisuri, precum si schimbarea comportamentului de consum al clientilor. Motoarele vanzarilor de acoperisuri raman lucrarile de renovare (50% din total), insa se simte un reviriment atat in zona lucrarilor rezidentiale noi, cat si industriale, care se va reflecta consistent pe piata de acoperisuri. Daca aceasta tendinta se mentine, cel mai probabil vom incheia anul in curs cu peste 5 milioane de metri patrati de invelitori produse si 40.000 tone de otel prevopsit procesat", a precizat Horatiu Tepes.
Printre planurile pe termen lung stabilite de managementul Bilka se afla extinderea productiei si in afara tarii. "Cand vom avea cresteri anuale de 5%-10%, vom lua in calcul inclusiv intrarea pe alta piata, iar acest moment va veni, probabil, dupa 2018. Avem, insa, nevoie de stabilitate pentru a face acest pas", a mai spus proprietarul Bilka.
***
Fondata in 2007, Bilka a inregistrat in 2014 afaceri de 134 milioane de lei. Fabrica detinuta de companie in Brasov se desfasoara pe o suprafata de 45.000 mp, iar centrul industrial include hale de productie, pentru depozitare si birouri. Pe poarta unitatii au iesit, doar anul trecut, peste 4 milioane mp de tigla metalica. Liniile de fabricatie sunt complet automatizate, bazandu-se pe cele mai noi tehnologii existente la nivel mondial. Bilka isi comercializeaza produsele la nivelul intregii tari, prin intermediul a peste 500 de distribuitori stabili.