RO EN
Coșul este gol

COBUILDER: Cererea si oferta din constructii, reunite intr-un mediu digital comun

Este indiscutabil faptul ca industria constructiilor constituie un mediu economic complex si dificil de gestionat, deoarece operatiunile se desfasoara in multiple faze, implica participarea unor numerosi „actori” si necesita respectarea unui set de norme nationale si internationale. Uneori proiectele se deruleaza pe parcursul anilor sau chiar deceniilor. La toate cele mentionate anterior se adauga faptul ca, in diferite faze ale proceselor, circula volume uriase de date, care trebuie sa se deplaseze in mod organizat intre departamentele de planificare, design, executie si operare. Din motivul respectiv, expertii de la Cobuilder incearca sa identifice metodele cele mai bune pentru a optimiza respectivele fluxuri. Ei considera ca de modul in care un participant la proces intelege informatia de care are nevoie si pe care o solicita la un anumit moment depinde definirea rolului acestuia in cadrul fluxului general. Un exemplu ilustrativ este cel al specificatorului tehnic implicat, de exemplu, in stabilirea conditiilor pe care trebuie sa le indeplineasca o fereastra si a pretului la care aceasta este achizitionata. De pilda, un antreprenor participa si castiga o licitatie de constructie a obiectiv oarecare. Echipa sa de proiectare propune un numar de iteratii pentru spatiile interioare si, dupa alegerea unei variante in acord cu beneficiarul, realizeaza modelul respectiv si il pune la dispozitia expertilor pentru analiza. Ingineri MEP (mecanica, instalatii sanitare si electrice) sunt interesati de suprafata ferestrelor si de coeficientii aferenti de transfer termic. De asemenea, de o importanta deosebita este etanseitatea si tipul de sticla, in functie de orientarea cardinala. La randul lor, specialistii din domeniul electric vizeaza aria transparenta, pentru a proiecta necesarul de iluminare artificiala. Evaluatorul de mediu aduna toate cerintele tehnice formulate, insotite de declaratiile de conformitate ecologica a produselor, necesare pentru evaluarea LCA. Datele astfel vehiculate se reflecta in preturi si trebuie, asadar, sa fie disponibile inginerului de costuri, care in final aproba achizitia. Fiecare dintre cei mentionati anterior solicita doar anumite parti ale informatiei si anumite niveluri de detaliere. Scopul este acela de a le pune intr-o ordine logica care sa permita obtinerea unui activ functional. Toate respectivele fluxuri de informatii care, la momentul actual, sunt in majoritatea lor realizate manual, se pot relativ usor transfera in mediul digital. Avantajul principal ar fi acela ca persoanele implicate s-ar putea interconecta prin sisteme inteligente (combinatii hardware-software) pentru a optimiza comunicarea si, implicit, rezultatul. Rolul central intr-un asemenea context revine responsabilului de achzitii, care, pe baza unui sablon rezultat din specificatiile tehnice procesate de sistem, are capacitatea de a identifica rapid si precis, din cataloage, toate produsele necesare, la preturi optime. Pentru informatii suplimentare, click aici

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter