RO EN
Coșul este gol

CONCORDIA: Recomandari pentru initiativele cuprinse in pachetul legislativ Fit for 55

Mediul de afaceri sustine tranzitia verde si considera ca directia stabilita de pachetul legislativ "Fit for 55", o serie de treisprezece propuneri, fie noi, fie revizuiri ale unor acte deja in vigoare, este cea corecta, dar considera ca exista o serie de puncte nevralgice ce necesita revizuite. Principii precum protejarea si cresterea competitivitatii industriei europene, promovarea si facilitarea adoptiei unor solutii mai curate, neutralitatea tehnologica, asigurarea coerentei intre diversele acte legislative, evitarea dublei reglementari si reducerea impactului asupra consumatorului reprezinta liniile directoare pe care pachetul "Fit for 55" trebuie sa le urmareasca, arata o analiza a Confederatiei Patronale Concordia.
Pentru a asigura tranzitia de succes catre o mobilitate neutra din punct de vedere climatic, bazata pe un echilibru intre o viziune realista asupra conditiilor din statele membre si idealismul atingerii unui viitor net-zero, Concordia a formulat o serie de recomandari pentru fiecare dintre initiativele cuprinse in pachetul "Fit for 55" care au un impact asupra sectorului transporturilor.
"O arie larga de sectoare economice sunt direct sau indirect vizate de prevederile propunerilor inaintate de catre Comisie, iar sectorul transporturilor ocupa un loc central, alaturi de cel al constructiilor", spun reprezentantii Concordia.
Printre propunerile si recomandarile organizatiei patronale se afla:
• asigurarea conformitatii obligatorii a mecanismului de ajustare a carbonului la frontiera cu normele si principiile Organizatiei Mondiale a Comertului, pentru a evita eventuale represalii din partea tarilor terte;
• clarificarea prompta si concreta a modului in care vor fi tratate importurile de energie, fie ca bun, fie ca un serviciu, din cauza modului ambivalent in care intra sub incidenta regulilor comertului international;
• crearea unui coridor de monitorizare a preturilor, care sa previna cresteri nesustenabile de preturi materii prime/ semifabricate la producatori si de preturi la produsele finite livrate clientilor finali;
• este necesar ca obiectivele stipulate sa fie mult mai ambitioase in ceea ce priveste infrastructura publica pentru vehicule de pasageri (PC) si utilitare usoare (LCV) - asigurarea unei retele de circa 7 milioane de puncte de incarcare in 2030. Nivelul obiectivelor trebuie sa fie in concordanta cu reglementarile foarte stricte impuse in propunerea de Regulament privind emisiile de CO2;
• cresterea ambitiei in privinta EU ETS trebuie sa fie coroborata cu o protectie suficienta impotriva relocarii emisiilor de carbon pentru costurile legate de emisiile directe si indirecte;
• este necesar ca reforma ETS sa genereze o sustinere suplimentara pentru investitii in tehnologii inovatoare care vor contribui la decarbonizarea economiei europene. Veniturile generate din noile sectoare (transporturi si constructii) trebuie sa fie reinvestite in solutii cu emisii reduse de carbon;
• gazul natural cu rol de combustibil de tranzitie ar trebui sa joace un rol important si in contextul Fondului de Modernizare (MF), din al carui domeniu de aplicare au fost eliminate prin noua propunere. Investitiile in productia de gaze naturale si gaze cu emisii scazute de carbon, unele dintre cele mai rentabile solutii pentru decarbonizare, precum si in adaptarile tehnice treptate ale infrastructurii de gaze a UE la utilizarea hidrogenului si a altor gaze cu emisii scazute de carbon, contribuie in mod semnificativ la neutralitatea climatica, utilizand in acelasi timp infrastructura existenta intr-un mod mai rentabil. UE ar trebui sa mentina o abordare neutra din punct de vedere tehnologic atunci cand vine vorba de finantarea MF.
Pentru a consulta documentul integral cu propunerile si amendamentele Concordia, click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter