RO EN
Coșul este gol

PROIECTELE hoteliere sunt afectate de cresterea cu 20% a costurilor de constructie

Anul 2019 se anunta a fi unul spectaculos pentru segmentul hotelier din Bucuresti, avand in vedere ca va aduce un record de proiecte livrate, care vor creste cu peste 10% oferta de camere, arata o analiza a companiei de consultanta imobiliara Colliers International. Totodata, in ciuda competitiei crescute, cifrele de operare se pot imbunatati, in contextul in care Romania detine Presedintia Consiliului Uniunii Europene in primele sase luni, ceea ce va genera circa 50.000 de innoptari in hotelurile bucurestene.
In urma cu doi ani, Colliers International estima o relansare a pietei hoteliere si intrarea unor noi branduri pe piata din Romania. In 2019, oferta de camere va creste cu 1.500 de unitati, odata cu inaugurarea a patru hoteluri importante, printre care noi branduri: Indigo (adus de Intercontinental), Courtyard (by Marriott), Autograph (by Marriott) si Corinthia Hotels International.
„Principala intrebare atunci cand vorbim de o crestere a stocului de camere cu peste 10% este daca exista suficienta cerere. Exista riscul ca aceste livrari record sa puna presiune pe pretul pe camera, insa trebuie sa mentionam ca tendinta normala ar fi cea de crestere a preturilor. Fenomene precum schimbarea politicilor fiscale, cresterea salariului minim pe economie cu 44% din 2017 pana in prezent sau cresterea costurilor de constructie cu 20% in ultimii doi ani, ar trebui sa isi gaseasca ecoul intr-o crestere de aproximativ 10% a preturilor camerelor hoteliere in cursul anului 2019”, a declarat Raluca Buciuc, Head of Valuation Services and Hospitality Advisory Services, Colliers International.
Pe langa motivatiile ce tin de profitabilitatea hotelurilor, mentinerea sau chiar cresterea preturilor pe camera poate veni si din considerente legate strict de piata locala. Un astfel de element consta in faptul ca 90% dintre camerele livrate in Bucuresti in 2019 vor opera sub managementul unor branduri mari internationale, precum AccorHotels, Hilton, Marriott sau IHG (Intercontinental Hotels). La acest lucru, se adauga faptul ca in prima jumatate a anului, Romania detine Presedintia Consiliului Uniunii Europene, eveniment ce ar putea aduce 50.000 de innoptari in hotelurile bucurestene. Activitatea hoteliera va continua sa fie intensa si dupa prima jumatate a anului, avand in vedere ca in toamna va avea loc Festivalul International George Enescu, iar apoi va urma Campionatul European de Fotbal (UEFA Euro 2020).
„In Capitala sunt in prezent circa 11.000 de camere de hotel, ceea ce, raportat la populatia orasului, este la jumatate fata de Budapesta. Daca ne uitam la pretul pe camera si la numarul brandurilor internationale prezente in Bucuresti, toate acestea sunt sub nivelul din regiune. Pe termen scurt, o crestere cu 10% a stocului poate impacta profitabilitatea operatorilor, insa pe termen lung, cresterea cererii va fi mai mare fata de cresterea ofertei si atunci piata hoteliera va fi foarte atractiva, inclusiv pentru tranzactii de investitii”, a incheiat Raluca Buciuc.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter