Dupa ce Ministerul Transporturilor - MT, in calitate de Organism Intermediar pentru Transport, a aprobat si transmis la Comisia Europeana cererea de finantare pentru proiectul major „Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda – Otopeni (Magistrala 6: 1 Mai – Otopeni)”, iar ulterior CE a avizat favorabil prima etapa a acestui proiect, recent, ministrul de resort, Razvan Cuc, a anuntat – prin intermediul unei platforme de socializare – ca, in saptamana 11-17 martie a.c., Metrorex va incarca in cadrul platformei SEAP/SICAP, documentatia referitoare la proiectarea si executia obiectivului „Legatura retele de metrou a municipiului Bucuresti cu Aeroportul International Henri Coanda – Otopeni – magistrala M6, Lotul 1, statiile 1 Mai – Tokio”.
Dupa cum se cunoaste, in ceea ce priveste magistrala 6 a metroului bucurestean, Comisia Europeana a aprobat, pana in prezent, co-finantarea unui singur tronson – si anume 1 Mai – Baneasa (statia Tokyo), dar oficialii Metrorex au explicat la finele lunii februarie a.c. ca Ministerul Transporturilor urmeaza sa construiasca ambele sectiuni, ce vor fi definitivate in anul 2023. Potrivit unui grafic de implementare, stabilit de Metrorex, actualmente, s-a finalizat documentatia pentru contractul de proiectare si executie lucrari de structura de rezistenta, statii, galerii, tunele la sectiunea 1 Mai – Tokyo. Contractul cu o valoare estimata la circa 1,27 miliarde lei, fara TVA, urmeaza sa fie incarcat in cadrul platformei de achizitii publice in luna martie 2019, dupa cum arata oficialii Metrorex SA, aspect care a fost confirmat si de ministrul Razvan Cuc.
Conform programului, dupa derularea licitatiilor pentru structura de rezistenta, in septembrie 2019 vor fi lansate licitatiile pentru lucrari de arhitectura, instalatii electromecanice si cale de rulare, in cadrul primului tronson a aceleiasi magistrale, obiective in valoare de 443,7 milioane de lei, fara TVA, dupa care, in decembrie 2019, sunt programate licitatiile pentru sistemul de automatizare si automatizare a traficului (la intreaga magistrala) si pentru achizitia a 12 trenuri de metrou. Valoarea estimata a contractului pentru noile trenuri este de 420,5 milioane de lei, fara TVA, iar in cazul sistemului de automatizare, se considera ca acesta va costa 126,8 milioane de lei, fara TVA. Toate valorile estimate actualmente se vor actualiza si revizui in conformitate cu noile reglementari legislative din domeniul achizitiilor publice.