Gigantul Hisense, lider mondial în tehnologia Smart TV, VRF, electrocasnice și dispozitive de comunicații mobile, patrunde pe piata locala incepand sa fie distribuit pentru prima data in Romania prin compania Mit Clima. Importator de solutii de climatizare al brandurilor Mitsubishi Electric si Climaveneta, Mit Clima isi extinde portofoliul cu produsele Hisense VRF (flux variabil de agent frigorific) furnizate de Qingdao Hisensehitachi Air Conditioning Systems si estimeaza afaceri de 12,9 milioane euro in 2019.
Conform specialistilor, piata totala a sistemelor de ventilatie si climatizare, estimata la 58 milioane de euro pentru anul 2017, urmeaza un trend ascendent cu o crestere in medie de circa 15% pana in 2020. Piata romaneasca de bunuri de folosinta indelungata a ajuns la 3,4 miliarde de euro in 2018, cu o crestere de 13% comparativ cu anul anterior, iar piata romaneasca de electro-IT a ajuns aproape de 1,2 miliarde de euro la nivel de trimestru patru 2018, principalele motoare fiind sectorul electrocasnicelor mari si cel al echipamentelor de birou, cu rate de crestere de 12%, respectiv 13%. (conform GfK TEMAX pentru Romania)
Mit Clima estimeaza o crestere de 20% anual si afaceri de circa 13 milioane de euro in 2019, odata cu includerea in portofoliu a solutiilor de climatizare Hisense.
„Ne dorim un parteneriat de lunga durata impreuna cu partenerii nostri de business, care vin cu expertiza si reputatie in piata. Tintim afaceri de 12,9 milioane de euro in 2019, dintre care estimam ca 30-35% vor fi vanzari pe produsele Hisense. Pe termen mai lung, estimam o crestere de 20% in fiecare an“, declara Dan Stoica, general manager al companiei Mit Clima.
Parteneriatul Mit Clima - Hisense a fost anuntat la finele saptamanii trecute in cadrul unei conferinte unde au fost prezentate specificatiile solutiilor de climatizare oferite de grupul Hisense, dar si analize de piata, estimari si sondaje furnizate de compania importatoare pe piata din Romania.
Impartita in trei segmente, piata sistemelor de climatizare si ventilatie are ponderea ce mai mare pe segmentul comercial cu 45% din totalul pietei, urmat de cel industrial cu 29% din valoarea totala a pietei, iar cel rezidential reprezinta diferenta de 26%.
Legislatia europeana, obligatorie si pentru Romania, impune includerea sistemelor de ventilatie in cladirile nou construite, punand accent pe calitatea aerului din spatiile locuite, comerciale, de birouri sau hale industriale datorita repercursiunilor directe asupra calitatii vietii si a sanatatii.
Un sondaj realizat in direct in cadrul evenimentului de lansare a parteneriatului Mit Clima - Hisense releva ca cele mai importante criterii privind echipamentele A/C cu referire la piata romaneasca sunt calitatea pe primul loc, urmata de pretul competitiv, functionalitatea fiind cotata pe locul 3, criterii care dealtfel recomanda solutiile de climatizare ale grupului Hisense.
Adresabilitatea catre un segment mai larg de clienti, cu solutii viabile si rentabile si pentru companiile de talie medie, nu doar pentru cele premium, este unul din motivele care au stat la baza deciziei de business a Mit Clima de a aduce solutiile Hisense in Romania. In portofoliul de clienti ai companiei romanesti se numara proiectul imobiliar Sema City, Mega Image, sediul central al BNR, precum si mai multe locatii ale Bancii Transilvania, UniCredit, Rompetrol sau MOL si desi Mit Clima va continua sa puna accent pe segmentul B2B, prin intermediul noului parteneriat compania va pune la dispozitie si game mai accesibile pentru aplicabilitatile rezidentiale.
“Ne preocupa sa construim un sistem de business performant si o echipa solida, primele doua resurse ca importanta in activitatea unei companii. Valoarea adaugata a Mit Clima este competenta tehnico-comerciala si lucrul cu partenerii, in prescriptia echipamentelor si in montajul acestora. Facem un business consultational, nu simple tranzactii cu echipamente, oferim solutii si vrem sa avansam spre vanzarea de servicii de climatizare impreuna cu partenerii nostri. Acum urmarim sa ne dublam numarul de angajati in orase importante din Romania, precum Cluj, Timisoara, Constanta si Iasi. De asemenea vrem sa marim si echipa pe partea comerciala in Bucuresi, cat si pe partea de back-office“, mentioneaza Dan Stoica.
Mit Clima a incheiat anul 2018 cu afaceri de 11,05 milioane lei, iar marja de profit a companiei se situeaza intre 5% si 10%, potrivit reprezentantilor distribuitorului din Romania. In acelasi timp, gigantul cu care s-a asociat, Hisense, a inregistrat vanzari de peste 5 miliarde de dolari.
Hisense este un conglomerat chinezesc cu peste 75.000 de angajati la nivel global, 18 sucursale, 10 centre de cercetare și dezvoltare in afara tarii și 6 baze de producție în străinătate si produse vândute în peste 130 țări și regiuni ale lumii. Compania este de 11 ani lider pe segmentul televizoarelor cu ecran plat in piata din China, iar in 2018 a fost lider mondial pe segmentul de smart TV si aplicatii pentru smart home, in ultimii ani atingand recordul de a fi al 3-lea cel mai popular brand TV din întreaga lume, respectiv al doilea cel mai popular brand VRF în China.
Tehnologia pe care o va distribui Mit Clima prin produsele Hisense VRF (flux variabil de agent frigorific) este produsul unui joint venture numit Qingdao Hisensehitachi Air Conditioning Systems ale carui baze au fost puse in 2003 intre chinezii de la Hisense Group si japonezii de la Hitachi Air Conditioning (n.r.: Johnson Cotrols-Hitachi incepand cu 2015).
Hisensehitachi are peste 4.500 de angajati si este locul doi in piata din China cu o cota de piata de 22,3% in 2018, in timp ce Daikin, liderul de piata, a inregistrat 22,5%.
„Noi suntem in toata lumea, avem operatiuni in peste 130 de tari. Pentru regiunea aceasta, Romania este o tara foarte importanta. De asemenea consideram piete importante Turcia, Rusia, iar din Europa tari precum Italia, Franta, Germania, pentru ca acolo ne merge foarte bine. (...) Noua nu ne pasa de vanzarile anuale, pentru ca ele nu arata mai nimic. Pe noi ne intereseaza evolutia pe termen lung a vanzarilor prin partenerii nostri“, a declarat Yi Bao, general manager al Hisensehitachi la nivel global.
Gigantul chinez Hisense este partener al competitiei de fotbal Euro 2020, care va avea loc in Rusia, prin divizia de sisteme VRF, dupa ce a fost sponsor si al competitiei Euro 2018. Grupul a produs peste 2,5 milioane unitati de climatizare in 2018, 25 milioane televizoare, 6,5 milioane de telefoane mobile si in total 20,6 milioane de unitati de aer conditionat.