In prima jumatate a exercitiului financiar 2018/19 (1 martie-31 august 2018), Grupul HORNBACH (HORNBACH Holding AG & Co. KGaA) a avut o performanta economica buna, chiar si in conditii meteorologice extreme in anumite faze, confirmand prognoza anuala. In cel de-al II-lea trimestru 2018/19 (T2), evolutia a fost semnificativ mai buna decat in sezonul inghetat de primavara.
In perioada iunie-august 2018 (T2), HORNBACH, cel de-al treilea mare lant de magazin de materiale de constructii din Germania si-a majorat cifra de afaceri la nivel de concern cu 4,4%, ajungand la nivelul de 1.163 milioane de euro, dupa un plus de 2,8% in primul trimestru 2018/19. La nivel de semestru, cifra de afaceri a concernului a crescut cu 3,5%, atingand 2.391 milioane de euro. Rezultatul operational (EBIT) ajustat cu efectele rezultatelor nonoperative a atins astfel in T2 nivelul anului precedent, respectiv 82 milioane de euro. Cumulat pe 6 luni, rezultatul EBIT ajustat al Grupului HORNBACH a fost de 161 milioane de euro, respectiv cu 7,7% mai putin decat nivelul record al anului precedent, din cauza rezultatului slab al primului trimestru. Cu toate acestea, in a doua jumatate a exercitiului financiar, Consiliul de Administratie a prevazut o revenire reusita, lasand nemodificate prognoza pentru cifra de afaceri si pentru veniturile estimate pentru intregul an 2018/19.
„In mare, putem spune ca in primul semestru am avut o evolutie solida - in ciuda faptului ca in vara extrema a anului 2018 consumatorii s-au gandit mai degraba la racoare si mai putin la proiecte de constructii si de renovari care sa ii faca sa transpire. In acest context, cresterea cifrei de afaceri cu 3,4%, inregistrata de magazinele noastre de materiale de constructii si gradinarit in semestrul al II-lea reprezinta o realizare deosebita“, a declarat directorul financiar Roland Pelka, membru in Consiliul de Administratie, la conferinta de presa semestriala din Bornheim.
Cel mai mare subgrup operational, respectiv HORNBACH Baumarkt AG (comert cu amanuntul DIY), a cunoscut in semestrul al II-lea 2018/19 o crestere de 4,3% a cifrei nete de afaceri, care a ajuns astfel la nivelul de 1.088 milioane de euro. In primul semestru, cifra de afaceri a crescut cu 3,5%, ajungand la 2.250 milioane de euro (fata de 2.173 milioane de euro in anul precedent). Cea mai mare crestere, respectiv un plus de 6,8 %, pana la nivelul de 1.076 milioane de euro (fata de nivelul de anul trecut, de 1.007 milioane de euro), a fost inregistrata din nou pe segmentul retail, in regiunea „Restul Europei“, care cuprinde activitatile comerciale DIY ale celor opt tari in afara Germaniei. Cota din strainatate la cifra de afaceri a subgrupului HORNBACH Baumarkt AG s-a majorat in semestrul I de la 46,3% la 47,8%. La aceasta dinamica a contribuit si expansiunea continua inregistrata in strainatate. In primul semestru au fost deschise doua noi magazine de materiale de constructii si de gradinarit, in Olanda si Elvetia. In primele 6 luni, magazinele din Germania au inregistrat o crestere de 0,7%, ajungand la nivelul de 1.174 milioane de euro (anul precedent s-au inregistrat 1.166 milioane euro).
Pe o suprafata de vanzare comparabila si fara a se lua in considerare ajustarile de curs valutar, cifra de afaceri a subgrupului a crescut in trimestrul al II-lea cu 3,4%, iar in primele 6 luni cu 2,8 %. In timp ce cifra de afaceri (fara deschideri/inchideri/reorganizari de magazine) din filialele germane s-a majorat fata de perioada corespondenta din anul trecut cu 1,2% (T2), respectiv cu 0,5% (semestru), ratele de crestere din restul Europei au fost semnificativ mai mari (5,8%, respectiv 5,5%).
Subgrupul Hornbach Baustoff Union GmbH, care in prezent opereaza 28 de magazine de materiale de constructii in sud-vestul Germaniei si doua magazine in Franta, in apropierea granitei cu Germania, (Lothringen), a cunoscut o crestere a cifrei de afaceri in primul semestru de 2,8%, pana la nivelul de 139,9 milioane de euro (anul precedent 136,1 milioane de euro), iar in trimestrul al doilea de 5,3%, pana la nivelul de 75,2 milioane de euro (anul precedent 71,4 milioane de euro).
Dupa o evolutie stabila a rezultatului financiar in trimestrul de vara, in semestrul al II-lea 2018/19 se asteapta o recuperare semnificativa
In trimestrul al II-lea, Grupul HORNBACH a atins nivelul rezultatului financiar al anului precedent. Astfel, rezultatul operational ajustat (EBIT) a crescut cu 0,3%, ajungand la nivelul de 81,9 milioane de euro. Profitul per actiune s-a mentinut la nivelul de 2,85 euro. In subgrupul HORNBACH Baumarkt AG, rezultatul operational EBIT ajustat a crescut cu 2,3 %, ajungand la nivelul de 65,5 milioane de euro, iar profitul per actiune a crescut cu 6,6 %, pana la nivelul de 1,45 euro (anul precedent - 1,36 euro).
Din cauza rezultatelor slabe din primul trimestru, in semestrul 2018/19 veniturile s-au situat in continuare in spatele celor ale anului precedent. In primele 6 luni, in primul rand din cauza evolutiei retinute a cifrei de afaceri pe fundalul conditiilor meteorologice nefavorabile, coroborate cu o marja a profitului mai redusa, rezultatul operational (EBIT) ajustat in concernul HORNBACH Holding AG & Co. KGaA a scazut cu 7,7%, pana la nivelul de 160,9 milioane de euro (anul precedent - 174,3 milioane de euro); profitul per actiune la nivel de holding a fost de 5,54 euro (anul precedent - 6,03 euro). In subgrupul HORNBACH Baumarkt AG, EBIT-ul ajustat a scazut in primul semestru cu 7,9%, la 130,4 milioane de euro (anul precedent 141,5 milioane de euro). Profitul per actiune s-a redus de la 3,08 euro la 2,86 euro.
Consiliul de Administratie a confirmat prognozele pentru cifra de afaceri si venituri pentru anul global 2018/19. Astfel, se asteapta ca evolutia slaba din primul trimestru sa fie recuperata in semestrul al doilea al anului. Roland Pelka crede ca „dupa pauza de peste vara, vom incepe sa recuperam. Obiectivul este ambitios, insa fezabil“. De aceea, se porneste in continuare de la faptul ca rezultatul operational (EBIT) al concernului ajustat cu efectele rezultatelor nonoperative ale Grupului HORNBACH din intregul an 2018/19 se va situa la un nivel apropiat de cel al anului financiar 2017/18 (165,6 milioane de euro).