A aparut publicatia Info-Piata de Tamplarie, care cuprinde o analiza a pietei producatorilor de tamplarie termoizolanta in intervalul 2009-2010, realizata pe baza informatiilor furnizate de principalele 515 companii implicate in productia de ferestre, usi si/sau fatade cortina. Pentru a observa modul in care criza economica a influentat acest domeniu de activitate, datele au fost comparate cu cele incluse in studiul intitulat "Analiza pietei de tamplarie termoizolanta 2007-2008", realizat de departamentul specializat al revistei Fereastra. Metodologia utilizata s-a bazat pe informatiile cuprinse in cadrul listei de firme specializate in fabricatia de tamplarie, pereti cortina si elemente conexe. Tabelul anexa, publicat in format simplificat, include o clasificare a firmelor dupa denumire, cod unic de inregistrare, judet, localitate etc., precum si vanzarile realizate in anii 2008 si 2009, cota de crestere sau scadere a livrarilor si numarul de angajati. Alte categorii de informatii, cum ar fi domeniul de activitate principal sau secundar (tamplarie din PVC, tamplarie din aluminiu si pereti cortina, tamplarie din lemn stratificat, altele – inclusiv ponderea acestora), marca profilelor din PVC/aluminiu utilizate in procesul de fabricatie, denumirea sistemelor de feronerie folosite de fiecare producator in parte si furnizorii/marcile de geam termoizolant au fost utilizate la elaborarea analizei si a diagramelor aferente. Veniturile societatilor analizate au scazut in anul 2009 cu 23% fata de 2008, cand s-a inregistrat o cifra de afaceri totala de 694,9 milioane de euro. Daca se ia in considerare o rata superioara de diminuare a vanzarilor din intreaga bransa (-30%), se poate observa faptul ca societatile incluse in analiza au reusit sa traverseze mai bine primul an de recesiune. Din totalul firmelor, circa 16% reprezinta agenti economici care au sediul social in zona Bucuresti - Ilfov, respectiv un numar de 82. Acestia au obtinut in anul 2009 o cifra de afaceri de 82,05 milioane de euro, constituind aproape 15% din volumul total consemnat de companiile incluse in studiu (531,9 milioane de euro). De asemenea, sunt prezentate previziuni cu privire la evolutia bransei in intervalul anilor 2011-2012, situatia actuala a importurilor de materiale utillizate la executia tamplariei, precum si solutii de redresare a activitatii, aflate la dispozitia managerilor. Din cuprins:
1. Date introductive - Analiza pietei de tamplarie termoizolanta 2009-2010
2. Zone geografice de referinta
3. Clasificarea producatorilor dupa zona geografica
4. Randamentul productiei de tamplarie pe zone
5. Structura productiei de tamplarie dupa materialele utilizate
6. Marci de sisteme intrebuintate la fabricatie
7. Analiza importurilor de materiale pentru executia tamplariei
8. Analiza importurilor de sisteme din PVC
9. Analiza importurilor de profile din aluminiu
10. Analiza importurilor de sisteme de feronerie
11. Analiza livrarilor de sticla arhitecturala
12. Optiuni alternative de redresare financiara, concluzii si perspective
Publicatia Info-Piata de Tamplarie contine numeroase diagrame relevante ce reflecta situatia actuala si perspectivele acestui domeniu de activitate. Comentariile incluse in analiza arata modul in care bransa de ferestre s-a transformat in primul an de criza economica, structura productiei si cota importurilor din 2010 si situatiile care se prefigureaza pe termen scurt, mediu si lung. Pentru informatii suplimentare, click aici!