Ministerul Transporturilor, prin intermediul CNAIR, a urgentat perioada de proiectare la cele doua tronsoane ale Drumului Expres Craiova - Pitesti. Contractele pentru aceste tronsoane au fost semnate in luna decembrie 2018. Conform contractului, perioada de proiectare era de 12 luni, iar cea de executie de 24 de luni, pentru fiecare tronson.
In urma discutiilor dintre CNAIR si constructori, s-a stabilit urgentarea proiectului prin scurtarea perioadelor de proiectare si de executie, cat mai mult posibil. Astfel, pentru Tronsonul 2, care va fi construit in proximitatea localitatilor Bals si Slatina, Proiectul Tehnic a fost aprobat inca din luna februarie 2019, deci cu 10 luni mai devreme decat termenul contractual.
In acest moment se asteapta finalizarea tuturor documentelor necesare aprobarii Hotararii de Guvern de expropriere, pentru ca amplasamentul santierului sa poata fi predat constructorului. In plus, Constructorul a primit autorizatii de constructie pe acele sectoare pe care terenurile sunt in proprietatea statului, inca din data de 21 mai 2019, respectiv 28 iunie 2019.
Din momentul in care va incepe constructia si pe alte sectoare, CNAIR va continua sa ajute constructorul ( Spedition UMB) sa accelereze perioada de executie. In ceea ce priveste Tronsonul 1, perioada de proiectare a fost devansata, iar Proiectul Tehnic a fost aprobat in luna mai 2019. Si aici perioada de proiectare a fost redusa cu 6 luni, ceea ce a permis inceperea mai devreme a unor lucrari pregatitoare.
De asemenea, constructorul a primit inca din data de 22 mai 2019 autorizatie de constructie pe anumite sectoare pe care lucreaza si in acest moment. Si aici, terenurile pe care se lucreaza sunt in proprietate publica. Aceasta activitate va duce si aici la reducerea termenului de executie si implicit la finalizarea mai devreme a tronsonului.
In acest moment, presiunile asupra constructorilor sunt inutile, deoarece suntem in faza in care se asteapta finalizarea documentelor necesare inceperii lucrarilor si pe sectoarele care nu au fost inca abordate. De asemenea, nu se poate reprosa constructorilor ca nu lucreaza, deoarece acestia se afla contractual inca in perioada de 12 luni destinata proiectarii.
In plus, CNAIR face eforturi pentru fluidizarea circulatiei in zona Bals, prin implementarea unui sistem de semaforizare inteligent. Si acest proiect va fi finalizat mai devreme decat termenul contractual. Mai exact 20 iulie 2019, in loc de octombrie 2019. Aceste demersuri demonstreaza fara echivoc faptul ca Ministerul Transporturilor si CNAIR, impreuna cu antreprenorii, fac eforturi pentru a gasi solutii eficiente care duc la optimizarea proiectelor.