Bravo Europa, producator si distribuitor specializat de solutii metalice pentru acoperire, a incheiat anul 2017 cu o cifra de afaceri de 40 de milioane de euro, in crestere cu 46% fata de anul precedent. Grupul de companii, prezent in 18 tari europene prin intermediul a 3 companii locale si a 2 birouri de reprezentare, a inregistrat o crestere de 54% pe piata din Romania - unde business-ul Bravo s-a infiintat in urma cu 17 ani.
Evolutia Bravo Europa s-a bazat pe 2 piloni strategici: extinderea teritoriala si investitiile - in dezvoltarea de infrastructura, pe de o parte, si in facilitati de productie, pe de alta parte. Astfel, in cursul anului 2017, grupul a realizat investitii strategice in reprezentanta din Cehia, prin dezvoltarea capacitatii de productie si extinderea spatiilor de depozitare pentru a deservi un numar in crestere de clienti regionali. In Romania, compania a deschis o noua platforma logistica la Cluj, cu obiectivul de a acoperi mai eficient cererea de produse venita din vestul tarii. Toate aceste investitii au contribuit la depasirea pragului de 20 milioane euro directionati de Bravo Europa in dezvoltarea business-ului, pe parcursul celor 17 ani de activitate.
De asemenea, finalul de an 2017 a adus 2 noi tari europene - Spania si Portugalia - in reteaua de distributie Bravo Europa, care ajunge, astfel, sa acopere 18 tari. In ceea ce priveste ponderea vanzarilor, principala piata de desfacere pentru produsele din portofoliul Bravo Europa a ramas Romania, cu 37% din vanzarile Grupului, urmata de Germania, cu 24% din total vanzari in 2017.
Motoarele cresterii de peste 50% a vanzarilor in Romania: gama de produse si piata de proiecte
Anul 2017 a adus schimbari si in politica comerciala a companiei Bravo Europa, al caror rezultat s-a cristalizat intr-o crestere de 54% a vanzarilor: lider consolidat pe segmentul sau in furnizarea de solutii catre retelele de tip DIY, compania a demarat, in anul 2017, un program de dezvoltare a pietei revanzatorilor.
Totodata, concentrandu-se pe dezvoltarea portofoliului de produse de specialitate, compania a continuat, prin divizia de acoperisuri profesionale Bel Profile - Black Line, sa fie unul dintre furnizorii reprezentativi de solutii pentru invelitorile proiectelor complexe. “Casa Memoriala Mihai Eminescu” este cel mai prestigios proiect pentru care compania a furnizat solutii metalice de acoperire marca Bel Profile in anul 2017.
In spatele cresterii preconizate pentru 2018 este echipa BRAVO
“Afacerea BRAVO, pornita in Romania in anul 2001 a ajuns sa reprezinte un nume la nivel european, motiv pentru care alaturarea cuvintelor ”BRAVO” si “EUROPA” a venit in mod natural. BRAVO reprezinta o stare de spirit in cadrul echipei noastre multiculturale, iar principalul nostru motto, care ne sustine intreaga evolutie, este „BRAVO - One Dedicated Team”, marturiseste Adrian Minuta, Fondator si CEO Bravo Europa.
Pentru anul 2018, compania isi continua planul de investitii vizand extinderea pe piata din Scandinavia, de unde s-au primit deja solicitari de parteneriere. Totodata, investitiile Bravo Europa se vor concentra pe dezvoltarea capacitatii de productie din Romania, pentru a asigura ritmul preconizat de crestere, dar si in Franta, unde se afla in negocieri avansate pentru achizitionarea unei companii locale din domeniu. Nu in ultimul rand, Grupul estimeaza depasirea pragului de 50 de milioane de euro pentru cifra de afaceri in anul 2018.