Arh. Emil Burbea-Milescu, partener in cadrul companiei Republic of Architects, din Bucuresti, subliniaza ca recesiunea economica din ultimii ani a afectat activitatea biroului de arhitectura nu atat prin numarul redus de proiecte elaborate in aceasta perioada, cat mai ales prin faptul ca multe dintre obiectivele propuse nu au mai fost construite. „Foarte multe dintre proiectele care ar fi contribuit la portofoliul si la prestigiul biroului nostru de proiectare nu au putut fi implementate din cauza crizei financiare”, precizeaza arh. Emil Burbea-Milescu. Referindu-se la problemele pe care le intampina firmele din bransa, specialistul evidentiaza faptul ca exista foarte multe posibile dificultati, frustrari si lamentari, insa este bine ca aceasta lista sa nu fie detaliata, „pentru a pastra optimismul si atentia orientata catre oportunitatile care vor urma”. in opinia sa, din punct de vedere cantitativ, exista suficiente proiecte de dezvoltare a mediului urban derulate de autoritatile locale. „Din pacate, procedura licitatiilor prin SEAP este nepotrivita pentru stimularea unei anumite calitati a mediului construit. Consider ca viziunea cantitativa a acestui tip de procedura nu constituie un proces de selectie a proiectelor potrivite. Sustin, alaturi de multi membri ai Ordinului Arhitectilor din Romania (OAR), implementarea procedurii concursului deschis, care ofera sansa compararii de catre comunitate sau de catre un juriu a unor posibile calitati de care profesia noastra este responsabila”, declara reprezentantul Republic of Architects. Insa, din punctul sau de vedere, probabil ca va mai trece mult timp pana cand concursurile de arhitectura vor deveni o practica generalizata. Referitor la evolutia pe care ar putea sa o consemneze piata constructiilor si domeniul proiectarii in urmatorii doi ani, arh. Emil Burbea-Milescu spune ca nu poate realiza o estimare care sa poata fi de incredere, dar „din activitatea ultimei perioade, se observa o imbunatatire reala a segmentului arhitecturii”. „Speram ca si colegii nostri de breasla sa resimta acelasi optimism, care poate fi vital pentru profesiile creative”, evidentiaza specialistul. Biroul Republic of Architects lucreaza in prezent la o gama variata de proiecte, in principal delimitate de scara de interventie, precum si de diferenta dintre statutul teoretic si cel aplicat. De exemplu, compania elaboreaza planurile pentru un imobil alcatuit din sase apartamente de lux, amplasat in zona de nord a Capitalei, pentru care s-a ajuns la etapa de autorizare a lucrarilor de constructie. in faza de santier se afla procedurile de executie a unei cladiri formate din sapte apartamente in zona Floreasca si reabilitarea unui imobil interbelic din cartierul Cotroceni, care va deveni sediul unei firme de publicitate. Republic of Architects a realizat si proiectul de amenajare a lobby-urilor celor doua imobile de birouri Opera Center. Biroul de arhitectura este implicat si in programul de constituire a Planului Integrat de Dezvoltare Urbana a Municipiului Bucuresti, fiind membru al consortiului de firme de proiectare ce a adjudecat acest contract. Informatii suplimentare, la www.republicofarchitects.com.
Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.