Specializata in domeniul proiectarii infrastructurii rutiere, Expert Proiect 2002 a realizat documentatiile de finantare pentru patru dintre cele mai importante poduri din Romania, ce vor fi modernizate in perioada urmatoare. Astfel, autoritatile locale vor beneficia de fonduri totale de 75,4 milioane de euro pentru lucrarile de constructii si montaj aferente consolidarii si modernizarii podului peste Dunare, de la Giurgiu, a celui peste Olt, de la Slatina, a podului peste Siret, de la Cosmesti si a celui ce traverseaza raul Jiu, de la Arginesti. Contractul a fost atribuit de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR), finantarea fiind asigurata prin Programul Operational Sectorial Transport (POS-T). Astfel, pentru modernizarea podului peste Dunare de la Giurgiu, amplasat la un km aval de Giurgiu si la 4 km de Ruse, se vor cheltui 17,5 milioane de euro (cu TVA). Podul a fost construit pentru trafic mixt, incluzand si o cale ferata simpla in partea inferioara si o sosea cu doua benzi de circulatie la partea superioara. Obiectivul a fost dat in exploatare in anul 1954, are 37 de deschideri si o lungime totala de 2.223,92 de metri. Cel de-al doilea proiect, podul peste Olt de la Slatina, va fi reabilitat cu 21,6 milioane de euro. Acesta traverseaza DN 65 Craiova - Slatina - Pitesti (E574), avand structura metalica si o lungime de 405,45 de metri intre fetele zidurilor de garda ale culeilor. Podul peste Siret, de la Cosmesti, este parte a DN 24, fiind un obiectiv mixt de sosea si cale ferata cu o lungime totala de 541,06 metri. In forma actuala, obiectivul este dat in folosinta din anul 1986 si este alcatuit dintr-un pod suprapus de cale ferata si sosea, cu sase deschideri si cate un viaduct de acces (pasaj inferior CF) la partea feroviara a podului suprapus pe malurile drept si stang ale raului Siret. Valoarea lucrarilor de constructii si montaj proiectate este de circa 31 milioane de euro. Cel de-al patrulea pod, ce traverseaza raul Jiu pe la Arginesti, este amplasat in aliniament si palier, traversarea facandu-se normal, pe cursul acestuia. In sectiune transversala, podul are latimea partii carosabile de 7,80 metri si doua trotuare de 1,35 metri fiecare, avand cate o latime de 11 metri. Podul are sase deschideri de 26 - 27 de metri si o lungime totala de 183,40 metri. Valoarea investitiei in modernizarea podului este de 5,3 milioane de euro.
Mai mult, in urma cu aproape un an, Expert Proiect 2002 a demarat lucrari cu beneficiari privati, pentru proiectarea reabilitarii retelelor de telecomunicatii (cu RDS - RCS) si cu Servicii de Mentenanta a Retelei de Transport "SMART" SA. Pentru informatii suplimentare, click aici!