Birourile de arhitectura/proiectare au consemnat pe parcursul lui 2012 o revigorare a afacerilor, insa mentinerea situatiei favorabile depinde de evolutia economiilor din statele vest-europene. „Constat o usoara intensificare a activitatii, iar in ceea ce ne priveste avem ceva mai multe comenzi decat in anii 2010 si 2011. O situatia optima au consemnat-o si alti colegi, ceea ce ma face sa cred ca exista semnele unei reveniri. Sper ca aceasta tendinta sa continue in perioada urmatoare si sa iesim din recesiune cat mai curand. Totul depinde, insa, de ceea ce se intampla pe plan international, de modul in care va reusi Uniunea Europeana sa faca fata provocarilor actuale”, a declarat arh. Iulius Cristea, directorul general al companiei Cristea – Arhitectura, din Bucuresti. Din punctul sau de vedere, criza financiara, ce a generat diminuarea semnificativa a activitatii din domeniul constructiilor, trebuie vazuta si ca o normalitate, in sensul corectiei “boom-ului” imobiliar inregistrat pana in anul 2008. “Cred ca ragazul dat de criza autoritatilor, arhitectilor si constructorilor ar trebui sa fie folosit pentru a reconsidera activitatea si a imbunatati calitatea mediului construit”, subliniaza reprezentantul firmei. Totusi, Iulius Cristea arata ca principala dificultate a specialistilor din sectorul de profil este constituita de mentalitatea populatiei, arhitectura nefiind asimilata ca o profesie cu rol nu numai economic, ci si cultural, cu menirea de a innobila mediul constuit, arhitectul nebeneficiind in prezent de increderea cuvenita. In schimb, directorul general al biroului Cristea – Arhitectura se arata increzator, cu anumite rezerve, in posibilitatea dezvoltarii pozitive a mediului urban din Romania. “Peste tot in Europa si in statele dezvoltate, autoturismele sunt descurajate sa aglomereze centrele urbane, favorizandu-se mobilitatea usoara (strazi pietonale, piste pentru biciclete) si transportul in comun, subteran sau de suprafata. Cu siguranta, se impune si in tara noastra adoptarea acestei strategii. De asemenea, cred ca este necesara restaurarea cladirilor istorice valoroase, care trebuie eliberate de reclamele uriase si bannerele ce le polueaza astazi”, sustine arhitectul. Referitor la trasaturile distincte ale proiectelor elaborate de Cristea – Arhitectura, reprezentantul firmei subliniaza faptul ca fiecare obiectiv reprezinta o sinteza intre functiune, structura, context, materialitate si alti factori. “Caracteristicile arhitecturii noastre sunt claritatea si retinerea. Nu consider ca o cladire deosebita trebuie neaparat sa se evidentieze cu orice pret. Diferenta se poate face prin rafinament, prin eleganta volumelor, prin proportii, prin detalii etc.”, dezvaluie Iulius Cristea. In opinia sa, desi recesiunea a afectat activitatea firmei, s-a reusit mentinerea volumului lucrarilor de arhitectura in parametri relativ normali. “Daca obiectivele semnificative (cladiri de birouri, centre comerciale si ansambluri de locuinte) dezvoltate de companiile importante din strainatate au fost sistate, am continuat sa lucram, uneori pentru aceiasi clienti, proiecte mai mici. De asemenea, unitatile locative individuale au constituit o parte a activitatii noastre. O alta consecinta a crizei a fost aceea ca am avut timp sa participam la mai multe concursuri internationale de arhitectura”, explica oficialul Cristea - Arhitectura. Informatii suplimentare, la www.cristeaarhitectura.ro.
Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.