Compania Nationala de Cai Ferate “CFR” SA a lansat licitatia pentru achizitia serviciilor de proiectare si executie a lucrarilor de modernizare pe sectiunile Caransebes - Lugoj (lotul 1) si Lugoj - Timisoara Est (lotul 2), aferente obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebes - Timisoara - Aradˮ, pentru cresterea vitezei de circulatie la 160 km/h pentru trenurile de calatori si 120 km/h pentru trenurile de marfa.
Valoarea financiara totala estimata a contractului este de 3.180.021.255,45 RON, lei fara TVA, din care 1.437.751.581 RON, fara TVA, pentrusectiunea Caransebes - Lugoj (lotul 1), respectiv 1.742.269.674 RON, fara TVA, pentrusectiunea Lugoj - Timisoara Est(lotul 2), sursa de finantare fiind asigurata din Fonduri Externe Nerambursabile, Programe din Fondul de Coeziune (FC).
Proiectul de modernizare pe cele doua subsectiuni Caransebes - Lugoj (Lot 1) si Lugoj - Timisoara Est (Lot 2) cuprinde lucrari complexe de infrastrutura si suprastructura feroviara (terasamente, linii, statii C.F, consolidarea lucrarilor de arta, lucrari de instalatii, energoalimentare, telecomunicatii) si de protectia mediului.
Obiective principalele ale programului de modernizarea pe tronsonul feroviarCaransebes - Lugoj - Timisoara Estsunt:
- imbunatatirea geometriei traseului si sporirea capacitatii portante a caii pentru a permite circulatia trenurilor cu viteza de pana la 160 km/h;
- modernizarea statiilor si haltelor de miscare, adaptand capacitatea de exploatare la volumul de trafic si la necesitatile tehnologice;
- modernizarea cladirilor statiilor de calatori, construirea de pasarele si ridicarea nivelului peroanelor, in conformitate cu standardele europene in vigoare;
- dublarea liniei pe toata lungimea;
- constructia a doua cladiri de mentenanta in statiile Caransebes si Timisoara Nord;
- montare de panouri fonoabsorbante si/sau solutii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferata ce strabat localitati;
- instalatii de centralizare electronica si introducerea sistemului de siguranta ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
- modernizarea echipamentului de telecomunicatii;
- montarea de incalzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, in statii, in halte de miscare si la ramificatii, pentru a combate efectele inzapezirii liniei CF.
Prin modernizarea infrastructurii si suprastructurii feroviare pe cele doua sectiuni se vor asigura conditii tehnice pentru circulatia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de calatori si de 120 km/h pentru trenurile de marfa, cresterea gradului de confort si de siguranta a traficului feroviar.
Durata de implementare a contrctului este de 102 luni, din care: 6 luni pentru proiectare, 36 luni pentru executia lucrarilor, iar perioada de garantie a obiectivului este de 60 de luni. Termenul limita pentru primirea ofertelor este 26.07.2021, deschiderea acestora urmand sa aiba loc in aceeasi zi la ora 15.00.