RO EN
Coșul este gol

IRES: Cat vor rezista cetatenii romani daca pandemia se prelungeste?

Institutul Roman pentru Evaluare si Strategie - IRES, cea mai mare companie de cercetare sociala cu capital romanesc, a realizat, in perioada 7 - 8 aprilie 2020, al patrulea val al studiilor dedicate perceptiilor, atitudinilor si comportamentelor romanilor pe durata crizei provocate de pandemia de COVID - 19.
A treia parte a acestui studiu a avut ca obiectiv evaluarea perceptiilor romanilor cu privire la amenintarea pandemiei din perspectiva securitatii financiare si determinarea comportamentului financiar si de cumparaturi in aceasta perioada.
Romanii se asteapta ca pandemia de Covid - 19 sa ii afecteze din punct de vedere financiar
# 8 din 10 romani sunt ingrijorati pentru ei si pentru familiile lor din cauza pandemiei de COVID - 19.
Femeile, persoanele peste 51 de ani, cei cu educatie scazuta si cei care locuiesc in regiunea Moldovei, alaturi de votantii PSD si PNL sunt ingrijorati in proportii mai ridicate.
# 84% dintre romani sunt de acord cu afirmatia conform careia coronavirusul va avea un impact financiar asupra lor si a familiilor lor.
Cei care anticipeaza impactul financiar al situatiei generale asupra lor si a familiei lor sunt cu precadere tinerii, persoanele cu studii superioara si peste si cei din Moldova, alaturi de votantii Aliantei USR-PLUS.
#82% dintre intervievati se asteapta ca lucrurile sa revina la normal pana in iunie
Varstnicii, persoanele din rural si cei cu educatie scazuta, alaturi de votantii PNL, sunt mai optimisti in privinta sanselor ca lucrurile sa revina la normal pana in iunie, in timp ce tinerii intre 18 si 35 de ani sunt mai pesimisti cu privre la acest aspect.
Ce economii au romanii si pentru ce perioada le ajung banii?
# Jumatate dintre romani spun ca nu au economii. O alta jumatate spun ca au economii, dar cei mai multi dintre acestia - 41% - spun ca economiile pe care le au le ajung pentru a supravietui decent cel mult 1-2 luni, 28% estimeaza ca le vor ajunge 3-4, 11% cred ca banii le sunt suficienti pentru maxim 6 luni, 19% spun ca banii le vor ajunge cel mult 1 an, 7% estimeaza ca se vor descurca 2 ani si doar 3% spun ca economiile le vor fi suficiente mai mult de 2 ani.
# 88% dintre romani cred ca guvernul ar trebui sa distribuie ajutoare populatiei. 1 din 3 romani crede ca se califica pentru un ajutor guvernamental.
Tinerii si cei din Moldova cred in proportii mai ridicate decat alte categorii de respondenti ca guvernul ar trebui sa distribuie ajutoare populatiei.
Cei care cred ca s-ar califica pentru a beneficia de ajutoare guvernamentale sunt cu precadere varstnicii, respondentii cu educatie scazuta si cei care locuiesc in Moldova si votantii PSD.
# Pentru cheltuielile lunare de stricta necesitate ale familiei, jumatate dintre romani ar avea nevoie de o suma intre 1001 si 3000 de lei. 17% spun ca ar avea nevoie de cel mult 1000 de lei, 1 din 5 romani spun ca ar avea nevoie de o suma intre 3001 si 4000 de lei, iar 1 din 10 declara ca ar avea nevoie de peste 4000 de lei.
Ce cumpara romanii online cand stau acasa?
# 48% dintre romani declara ca au facut cel putin o data cumparaturi online. Produsele electronice si electrocasnice (81%), imbracamintea si accesoriile (71%), incaltamintea (67%), produsele pentru intretinerea gospodariei (57%) sau produsele cosmetice (50%) au fost cumparate in cele mai mari proportii.
# 17% dintre romani au apelat, in aceasta perioada, la servicii de livrari la domiciliu (cumparaturi sau mancare gatita). Cei mai multi au cumparat mancare gatita (60%) si produse alimentare (53%), iar 13% au cumparat si medicamente.
Tineri si persoanele cu educatie ridicata, alaturi de votantii Aliantei USR-PLUS sunt cei care au apelat la acest gend e servicii in proportii mai ridicate. Pentru informatii suplimentare, click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter