RO EN
Coșul este gol

TERRA: Se estimeaza o majorare cu 10% a cifrei de afaceri

Raspunzand unor intrebari ale revistei Agenda Constructiilor referitoare la piata utilajelor pentru constructii, Petre Babiceanu, director general al companiei Terra Utilaje pentru Constructii a estimat ca, in 2009, segmentul utilajelor pentru constructii a inregistrat o diminuare cu 75%, fata de anul 2008. Astfel, vanzarile s-au diminuat dramatic, iar recuperarea creantelor existente a fost un proces extrem de anevoios, care, inca, se afla in stadiu de desfasurare. Pentru anul in curs, se estimeaza o mentinere a vanzarilor la nivelul anului 2009.

Petre Babiceanu, director general al Terra Romania Utilaje de Constructii: “Ca orice alta firma care actioneaza in sectorul constructiilor sau care furnizeaza produse si servicii pentru acest sector, am resimtit si noi scaderea brusca a comenzilor incepand din iarna anului 2008 si continuand pe parcursul lui 2009. Vanzarile s-au diminuat dramatic, iar recuperarea creantelor existente a fost un proces extrem de anevoios, care, inca, se afla in stadiu de desfasurare. Am reusit, inca de la inceputul efectiv al crizei, sa concepem si sa punem in aplicare anumite metode de «auto-aparare», care au ajutat la mentinerea unui echilibru acceptabil din punct de vedere al resurselor de care dispunem. Am optimizat costurile, am implementat procedee specifice de securizare a incasarii creantelor si am evaluat si analizat foarte detaliat resursele interne si externe ale companiei, in scopul de a le exploata cu maxima eficienta. Insa, in aceste momente dificile cu care ne-am confruntat in 2009, ni s-a reconfirmat faptul ca suntem, intr-adevar, o firma puternica si capabila sa-si reconsidere pozitia si sa depaseasca aceste obstacole financiare. Astfel, in 2009, am pornit la drum cu parteneri noi, ne-am extins portofoliul de echipamente pe care le distribuim si ne-am bazat foarte mult, in continuare, pe perceptia clientilor asupra calitatii dovedite a utilajelor JCB.
Anul trecut, piata utilajelor de constructii a scazut cu 75% fata de 2008. Oferta a fost mare in raport cu nivelul cererii, fapt ce a determinat acumularea de stocuri, iar volumul vanzarilor a scazut drastic, datorita blocajelor economice in care a intrat piata de profil. Pentru anul 2010, volumul total estimat al vanzarilor-inchirierilor este de aproximativ 800 de utilaje. In ceea ce priveste cota noastra de piata, pentru acest an preconizam o majorare a acesteia pana la 18%-20%. In ceea ce priveste cererile de oferte pe care le primim, numarul acestora a crescut considerabil anul acesta fata de perioada similara a anului trecut, respectiv pe segmentul utilajelor din categoria celor mai solicitate, buldoexcavatoarele, avem o crestere procentuala a cantitatii de cereri de oferte de aproximativ 50%, iar pe alte categorii de utilaje, respectiv excavatoare, gredere, macarale turn, statii de sortare, concasare etc., cererea a crescut in medie cu 30%. Insa materializarea acestor cereri de oferte in comenzi este, bineinteles, mai mica, dar superioara cantitativ anului trecut.
La macaralele Palfinger montate pe autocamioane atat numarul cererilor de oferta, cat si comenzile au evoluat satisfacator pana in acest moment si speram sa sporeasca si mai mult numarul livrarilor pe parcursul acestui  an. Dat fiind faptul ca activam constant pe piata de inchirere sau de vanzare a utilajelor second-hand de mult timp, pentru noi aceasta activitate nu a reprezentat o optiune noua sau o reorientare catre alte surse de venit. Anul trecut, ponderea contractelor de inchiriere a utilajelor a fost putin mai accentuata fata de 2008, insa pentru anul in curs inca nu ne putem pronunta, dat fiind faptul ca sezonul constructiilor nu s-a deschis la capacitate maxima. Nivelul cifrei noastre de afaceri din 2009 s-a diminuat, per total, cu aproximativ 70% fata de 2008. Totusi, am avut o scadere mai mica fata de alte companii din domeniu si am devenit lideri de piata la anumite produse JCB, cum ar fi buldoexcavatoarele, excavatoarele pe pneuri, robotii si incarcatoarele frontale. Pentru anul 2010 estimam o crestere a cifrei de afaceri de aproximativ 10% fata de 2009.
Suntem permanent orientati catre dezvoltarea portofoliului de produse, pentru a putea oferi clientilor o gama cat mai extinsa de solutii pentru orice fel de aplicatie care se bazeaza pe folosirea utilajelor de diferite tipuri pentru constructii rezidentiale si nerezidentiale, demolari si prelucrarea deseurilor aferente, utilitati, reciclare, sortare si concasare, precum si pentru domeniul exploatarii forestiere, miniere etc. Tot in acest scop, anul acesta vom mai incheia cateva parteneriate de distributie pentru alte tipuri de produse care sa completeze gama noastra de echipamente. In prezent avem o cota de piata de 16% la utilajele JCB, care reprezinta categoria cea mai diversificata. Pentru anul curent si in 2011, principalele obiective strategice pe care le avem in vedere sunt planificate si orientate, in principal, catre clientii nostri actuali sau potentiali si, bineinteles, catre indeplinirea cerintelor acestora, printr-o continua imbunatatire a ceea ce le oferim, si anume: echipamente performante, tehnologie de varf, specialisti dedicati, servicii la un anumit standard, diferite modalitati avantajoase de finantare etc. Suntem determinati sa ne convingem clientii de faptul ca, desi criza ne-a micsorat cifra de afaceri sau resursele, aceasta nu ne-a redus si dorinta de a ne imbunatati permanent si de a ne creste eficienta in relatia cu acestia. Alte obiective ale strategiei de afaceri pe termen mediu vizeaza: mentinerea structurii actuale a organizatiei noastre pentru o acoperire teritoriala cat mai buna, prin puncte de lucru si reprezentanti de vanzari si service alocati fiecarui judet in parte; promovarea produselor si serviciilor in toata tara; participarea activa la licitatii; diversificarea tipurilor de produse, conform cererii pietei, precum si securizarea incasarilor”.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter