Dupa o stabilizare inregistrata de producatorul local de caramida Wienerberger Romania anul trecut fata de nivelul din 2011, la circa 26,3 milioane de euro, o tendinta similara se prefigureaza si pentru 2013, potrivit datelor incluse in cel mai recent raport financiar al grupului austriac. "In Romania si Bulgaria, stabilizarea activitatii consemnata in primele sase luni ale anului a continuat si in trimestrul al treilea, ducand la o crestere cantitativa a vanzarilor de blocuri ceramice. Preturile medii de comercializare a produselor s-au mentinut, in timp ce veniturile si castigurile s-au inscris pe un trend usor crescator", se arata in documentul citat. Afacerile din cele doua tari au contribuit pozitiv la cresterea cu 2% raportata in trimestrul al treilea de divizia de caramida si blocuri ceramice din Europa a grupului, vanzarile totale insumand 412,9 milioane de euro. Afacerile cu tubulatura si pavele de pe continent s-au majorat cu 3% in intervalul iulie-septembrie 2013, pana la 296,8 milioane de euro, in timp ce vanzarile din America de Nord au sporit cu 1%, la 62,3 milioane de euro. In ansamblu, vanzarile Wienerberger s-au majorat cu 2% in trimestrul al treilea, la 773,4 milioane de euro, in timp ce, pentru primele noua luni din 2013, afacerile companiei au depasit doua miliarde euro.
Pentru intregul an in curs, grupul din Austria si-a propus realizarea unr economii totale de 18 milioane de euro si continuarea strategiei de reducere a costurilor si eficientizare a productiei.
"Constructiile rezidentiale reprezinta un factor economic important pentru dezvoltarea oricarei tari. De aceea, realizarea de locuinte accesibile in aceste conditii de piata dificile consituie un aspect critic pentru economia europeana, fapt recunoscut de Guvernele mai multor state. Sunt optimist ca factorii politici de decizie vor lua masurile necesare pentru a impulsiona industria constructiilor rezidentiale", a declarat Heimo Scheuch, CEO al grupului Wienerberger. Pentru informatii suplimentare, click aici!