Vanzarile de caramida realizate de grupul Wienerberger Austria in Romania si Bulgaria au inregistrat o crestere semnificativa in trimestrul intai al anului in curs, in pofida conditiilor climatice dificile. "In mod traditional in domeniul constructiilor, primele trei luni ale anului sunt influentate puternic de clima. Cererea a scazut pe majoritatea pietelor europene, Romania si Bulgaria fiind singurele tari in care s-au inregistrat evolutii ale vanzarilor. Anul acesta, iarna lunga si bogata in precipitatii, care a durat pana in luna aprilie in multe tari din Europa si regiunile estice ale Americii, a generat o stagnare a constructiilor pe multe piete", se arata in raportul financiar anual al grupului din Austria. Divizia de caramizi si tigle ceramice a fost cea mai puternic afectata de conditiile meteorologice dificile, veniturile acesteia scazand sub nivelul celor din primul trimestru al lui 2012, pana la 247 milioane de euro in primele trei luni din 2013. Totusi, la nivel de grup, Wienerberger a inregistrat o crestere de 34% a veniturilor, pana la 492 milioane de euro, evolutia datorandu-se in special efectelor pozitive ale preluarii producatorului de tubulatura din material plastic Pipelife, care a contribuit la veniturile grupului cu 183 milioane de euro in primul trimestru al lui 2013.
Din punct de vedere al preturilor de comercializare a produselor, acestea au inregistrat o usoara scadere fata de perioada similara a anului trecut, ca urmare a diferentelor dintre regiuni si a grupelor de produse detinute de companie in portofoliu. Astfel, potrivit raportului financiar trimestrial al grupului, preturile blocurilor ceramice au scazut in urma derularii unor campanii de vanzari in Europa de Est, in timp ce ale tiglelor si caramizilor de fatada au stagnat.
Previziuni pozitive privind afacerile din Romania
In pofida dificultatilor consemnate la inceputul anului, conducerea Wienerberberger isi mentine obiectivele de crestere stabilite initial. "Avand in vedere ca activitatile de constructii din Europa au intrat in normalitate abia la inceputul lui aprilie, vizibilitatea principalelor noastre piete ramane limitata. Ma astept, in continuare, la conditii de piata dificile in Olanda, Franta, Polonia si Cehia si la o evolutie mai stabila in Germania, Marea Britanie, Bulgaria si Romania. Divizia de caramizi si tigle ceramice din Europa ar putea sa se confrunte cu noi scaderi ale vanzarilor anul acesta, insa masurile de reducere a costurilor implementate anterior ar trebui sa anuleze efectele negative asupra castigurilor. Programul de restructurare anuntat in a doua jumatate a lui 2012 este implementat conform planului si ar trebui sa genereze economii de 18 milioane de euro in acest an. De asemenea, ma astept ca procesul initial de consolidare a Pipelife sa contribuie cu 30 milioane euro la profitul operational al grupului, in primele 5 luni ale lui 2013", a declarat Heimo Scheuch, CEO al grupului Wienerberger. Informatii suplimentare, la www.wienerberger.com