Grupul TeraPlast aniverseaza 125 de ani de traditie si antreprenoriat prin campania Evolutia ne defineste de 125 de ani. Dupa un an 2020 al readaptarii strategiei, in 2021, anul aniversar, grupul are in implementare investitii de peste 32 milioane de euro.
„Avem un istoric care atinge trei secole diferite. Prin aceasta campanie aniversam 125 de ani de antreprenoriat dus la cel mai inalt nivel. Aniversam, totodata, viziunea si determinarea care ne-au ajutat sa ne dezvoltam si ne definesc. Studiile arata ca durata medie de viata a unei firme in Romania e de circa 10 ani. Noi facem parte dintre cei care cresc puternic media. De-a lungul timpului am aratat ca inovam, deschidem fabrici chiar si in strainatate, ne aducem contributia la economia nationala, marcam performante pe piata de capital si aducem valoare actionarilor nostri. Modelul nostru de business este mai rar intalnit in Romania, si cel putin in cazul nostru, si-a aratat eficienta. Ne-am dori ca la aniversarea de 130 de ani sa avem mai multe modele de succes in jurul nostru, iar Romania sa fie ca dezvoltare si strategie mai aproape de tarile din vestul Europei pe care le admiram” a declarat Alexandru Stanean, CEO TeraPlast.
Traditia TeraPlast isi are originea in 1896 in Bistrita, unde un mester sas a deschis un atelier de prelucrare a placilor ceramice. Acest atelier a trecut prin multiple transformari in evolutia sa, devenind sectia de teracota in cadrul Intreprinderii de Materiale de Constructii Bistrita. In urma divizarii acesteia din urma, in 1990 a fost integrata in TeraPlast SA alaturi de sectia de prelucrare a maselor plastice. La acel moment, TeraPlast SA avea 396 de angajati, din care 123 in sectia de mase plastice, 194 in sectia de teracota si 98 personal administrativ si in ateliere.
Desi astazi portofoliul TeraPlast nu mai include teracota, traditia industriala se continua prin evolutia portofoliului de mase plastice, prin cultivarea initiativei private romanesti si a excelentei ca valori care sustin dezvoltarea afacerilor.
Aniversarea va fi marcata printr-o serie de actiuni sub umbrela Evolutia ne defineste de 125 de ani, orientate spre responsabilitate sociala si dezvoltare sustenabila. Printre acestea se numara un concurs intern pentru imbunatatirea proceselor, sustinerea generatiilor viitoare prin acordarea de premii de performanta liceenilor si studentilor, dar si actiuni de mediu, in linie cu politica Grupului de reducere a amprentei de carbon. Tot in contextul aniversarii a fost lansata si noua versiune a site-ului teraplast.ro – o versiune imbunatatita, optimizata.
TeraPlast a adus solutii in premiera in Romania, cum este teava din polietilena pentru apa si gaze naturale. De asemenea, este singurul producator roman care detine brevet pentru utilizarea materialului reciclat in productia de tevi PVC pentru canalizari exterioare si singurul producator de granule HFFR (fara halogen, rezistente la foc) din Romania.
Productia a fost sustinuta de-a lungul timpului de o dezvoltare permanenta prin investitii. Ultimii cinci ani au insemnat investitii de peste 390 de milioane de lei in detineri si capacitati de productie. In aceeasi perioada, capitalizarea bursiera a companiei a crescut de aproape 6 ori, depasind 1,4 miliarde de lei in 2021.
Raportate la cifra de afaceri bugetata, investitiile Grupului din 2021 reprezinta 25% si o parte dintre ele sunt cofinantate prin schema de ajutor de stat. Asta inseamna ca in decurs de 5 ani, Grupul va contribui la bugetul de stat cu taxe si impozite din business-urile noi in cuantum egal cu ajutorul de stat primit, adica 14 milioane de euro.