RO EN
Coșul este gol

SW Umwelttechnik mizeaza pe o stabilizare a business-ului in anul 2020

In anul 2019 piata prefabricatelor din beton a inregistrat o crestere de aproximativ 8% comparativ cu anul anterior, din punct de vedere valoric, conform studiilor de specialitate. Aceasta evolutie s-a reflectat si in rezultatele financiare ale SW Umwelttechnik Romania, care a inregistrat o crestere de 25% a cifrei de afaceri, la 123 milioane de lei. Pentru 2020, estimarile companiei arata o scadere usoara a rulajului, in contextul incertitudinilor legate de evolutia economiei in contextul Covid-19. Compania detine trei unitati de productie, in Ortisoara (judetul Timis), Izvoru (Bucuresti) si Cristesti (Iasi), cu o capacitate totala de fabricatie de peste 300.000 de tone pe an.
Interviu cu Gabriel Neculae (36 de ani), administrator al SW Umwelttechnik Romania si manager cu o experienta de 12 ani in industria prefabricatelor din beton.
 
- Cum au evoluat vanzarile companiei in contextul Covid-19 si ce estimari aveti pentru 2020?
- Cifra de afaceri a companiei a depasit 123 milioane de lei in 2019, iar pentru 2020 estimam ca rulajul va ajunge la circa 121 milioane de lei. Deocamdata, in primul trimestru, suntem in bugetul estimat pentru 2020, fara a inregistra abateri semnificative de la cifrele pe care le-am prognozat, dar situatia economica incerta pe care o traversam, generata de pandemia de Covid-19, ne face sa privim cu retinere spre estimari spectaculoase de crestere.
 
- Care sunt cele mai importante proiecte pentru care ati livrat produse?
- Datorita faptului ca avem o gama variata de produse prefabricate standardizate, am participat la realizarea a numeroase proiecte, atat pe partea de lucrari edilitare, canalizari, drumuri si poduri, santiere localizate in toate judetele tarii. Cele mai mari santiere unde am livrat si structuri prefabricate se afla Continental Iasi, Coloseum Chitila, Lidl Bacau si Penny Ianca.
 
- Ce obiective aveti in perioada urmatoare? 
- Principalul obiectiv il reprezinta atingerea bugetului estimat pentru anul 2020, dezvoltarea investitiilor planificate in marirea si automatizarea productiei de prefabricate, diversificarea gamei de produse prefabricate din beton si mentinerea si dezvoltarea personalului din cadrul companiei.
 
- Care sunt cele mai noi produse incluse in oferta companiei?
- Pe langa prefabricatele uzuale pe care le comercializam, incercam sa ne focusam si mai mult pe cele destinate constructiei de drumuri si poduri. Astfel, ne-am completat toata gama de produse prefabricate destinate podurilor si podetelor, inclusiv sisteme de drenaj, dar si accesorii. Totodata, ne-am dezvoltat si pe solutii de protectie in cazul constructiilor de drumuri prin fabricarea parapetelor de protectie New Jersey, tip Rebloc.
 
- Care sunt principalele probleme cu care va confruntati, in acest moment?
- In continuare, principalele probleme pe care le intampinam in activitatea noastra raman dificultatile legate de incasarea cu mare intarziere a creantelor, in relatia cu antreprenorii generali, precum si cu subcontractori ai lucrarilor, care, de asemenea, incaseaza cu destul de mari intarzieri contravaloarea lucrarilor pe proiectele publice. Aceste intarzieri au un impact negativ asupra fluxului de numerar, care genereaza, mai departe, aparitia starii de insolventa a firmelor care activeaza in domeniul constructiilor. Alte probleme sunt legate de stoparea anumitor proiecte de investitii publice, riscul reprezentat de reducerea bugetului pentru investitii, dar si de situatia politica incerta, care influenteaza in mod negativ realizarea investitiilor atat publice, cat si private. O stabilitate politica, coroborata cu o strategie de investitii pe termen lung, ar genera o dezvoltare sustenabila, dar si mai predictibila a sectorului de constructii.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter