Producatorul de materiale de constructii Siceram - Sighisoara estimeaza o evolutie de pana la 9% a cifrei de afaceri pentru anul in curs, datorita planurilor companiei de majorare cantitativa a vanzarilor de sisteme de invelitori din tigla ceramica, un aport pozitiv urmand a se datora si cresterii preturilor de comercializare a produselor, ca urmare a scumpirii gazelor naturale si energiei anuntate de furnizori. In 2012, afacerile firmei s-a situat la 56,2 milioane de lei, fiind mai mari cu 4,1% comparativ cu 2011 ."Sistemul de zidarie Termobloc reprezinta 59% din vanzarile totale, principalul produs livrat fiind cel pentru zidarii de 30 cm grosime. Pentru o eficienta optima, vanzarile s-au realizat preponderent la nivel zonal, regiunea Centru acoperind circa 80% din livrari. Atuul nostru a fost reprezentat de un raport bun calitate - pret, reusind astfel sa mentinem vanzarile cantitative la nivelul de dinaintea crizei economice. Sistemul de invelitori Terra Rosa a reprezentat circa 33% din incasari, cele mai bune zone fiind regiunile Centru (49% din total), respectiv Nord - Vest (22%)", a declarat Nicolae Neag, directorul comercial al Siceram. Referitor la piata locala de caramida, reprezentantul firmei estimeaza o contractie de 3%-5% in 2012 fata de cele 12 luni anterioare, in timp ce pe piata de invelitori se ia in considerare o crestere de 1% - 2%, datorata in special lucrarilor de renovare a locuintelor individuale. Din punct de vedere al structurii pietei, invelitorile metalice continua sa detina circa 50% din total, cele din beton au inregistrat o scadere usoara, iar cele ceramice o majorare destul de consistenta. "In lipsa unor date concrete, putem numai sa apreciem volumul fizic al pietei de zidarie la aproximativ 50% din nivelul dinaintea crizei, iar valoric la cel mult 40%, din cauza scaderilor continue de preturi. Pe segmentul invelitorilor credem ca exista o usoara crestere fata de aceeasi perioada, datorita aparitiei, in ultimul timp a multor variante de tigle metalice comercializate la preturi foarte mici. In 2013, din cauza reducerii cheltuielilor de la bugetul de stat, a incertitudinii programului Prima Casa (n.r. - actualul Noua Casa) si a lipsei de interes al bancilor pentru finantarea sectorului rezidential, cel mai probabil pe piata de zidarie se va mentine o scadere de 3%, in timp ce la invelitori se poate mentine o usoara crestere avand in vedere si numarul mare de sisteme (cu durate de utilizare depasite) existente pe piata", a precizat Nicolae Neag. Vanzarile realizate de Siceram in 2012 au fost rezultatul lucrului la capacitate maxima a unitatilor de productie de care dispune compania, pe o perioada de 11 luni, deoarece timp de o luna pe an fabricile sunt inchise pentru revizii. Principalul obiectiv pentru 2013 vizeaza cresterea cu pana la 15% a capacitatii de productie a invelitorilor, evolutie determinata de modificari planificate pentru linia de accesorii de tigla (unde am avut perioade in care ne-am confruntat cu o cerere peste capacitate), precum si la cuptorul de ardere. Informatii suplimentare, la www.siceram.ro
Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.