In consecinta, potrivit unui comunicat al companiei administrate de Marian Petre Milut, director general, „in primele sase luni din 2021, cifra de afaceri neta este de 41,4 milioane de lei, fata de 47,1 milioane de lei, cat s-a consemnat in aceeasi perioada din 2020, ceea ce inseamna o scadere, care insa nu impiedica urmarirea obiectivului pe termen lung – acela de a detine o cota de piata de 10% din piata prefabricatelor netipizate si a proiectelor de infrastructura”.
Referindu-se la alte elemente din bilant, coroborate cu situatia actuala, de criza sanitara generalizata, oficialii Prefab SA mai arata ca, in intervalul de referinta, „in conditiile pandemiei declansate de virusul SARS-CoV-2, se observa un nivel constant al cererii pe piata, comparativ cu nivelul atins in anul 2020, in special pentru produsul BCA. In ceea ca priveste piata pentru elemente prefabricate si tuburi, aceasta este in continuare afectata de lipsa proiectelor mari pentru infrastructura nationala si de lipsa de forta de munca, mai ales calificata”.
Astfel, in continuare, managerii Prefab SA considera ca „activitatea de baza este in continuare afectata de nivelul scazut al pietei materialelor pentru constructii atat civile cat si industriale, de lipsa investitiilor in infrastructura nationala si a lipsei de personal calificat. Din punct de vedere valoric, procentul de realizare a productiei in semestrul I din 2021 (BCA - realizat/propus) este de 93,67 %, iar procentul de realizare fizica a productiei (BCA - realizat/propus) este de 94,72 %. Astfel, veniturile din exploatare ale societatii in semestrul I 2021 au crescut fata de semestrul I 2020 cu 20,66%, iar rezultatul din exploatare a inregistrat o crestere de 37.87% lei in semestrul I 2021, comparativ cu semestrul I 2020. Dar, contextul economic actual este caracterizat in continuare de fiscalitate excesiva, risc valutar cu influenta in pretul unor materii prime si materiale, cresterea semnificativa a cheltuielilor cu energia si combustibilul, precum si a cheltuielilor cu forta de munca”.
***
Infiintata in 1967, Intreprinderea de Materiale de Constructii Calarasi s-a restructurat in 1990, sub numele de Prefab SA. In anul 1998, societatea a fost privatizata si a intrat intr-un proces amplu de modernizare si extindere continua. Printre obiectivele companiei, stabilite pentru intervalul 2021-2023, se afla cresterea volumelor de vanzari de BCA pe pietele traditionale si cresterea marjelor, castigarea de noi piete pentru prefabricatele tipizate si tubulatura (in Banat, Oltenia, Transilvania si Moldova), precum si majorarea vanzarilor de prefabricate si tuburi in Muntenia, Dobrogea si Moldova. Pe termen lung, conducerea Prefab SA vizeaza o cota de 10% pe piata prefabricatelor netipizate si a proiectelor de infrastructura. In ceea ce priveste obiectivele pe pietele externe, acestea includ dezvoltarea retelelor de distributie de BCA in Bulgaria si Republica Moldova. Deocamdata, in primul semestru din 2021, cota pe piata interna de BCA a fost evaluata la aproape 13%, pentru o cantitate corespunzatoare de circa 201.100 metri cubi, diferenta fiind livrari, in cote diferite, efectuate de ceilalti concurenti traditionali ai societatii, cum ar fi Celco, Elpreco, Somaco, Soceram si Macon Deva. Informatii suplimentare, la www.prefab.ro