Veniturile totale ale producatorului de BCA si prefabricate din beton Prefab SA ar putea creste cu 5,2% in 2017, urmand a ajunge la 83,65 milioane de lei, potrivit bugetului de venituri si cheltuieli aprobat de actionarii companiei pentru anul in curs. Totodata, valoarea totala a programului de productie pentru 2017 a fost stabilit la 83,43 milioane de lei (circa 18,4 milioane de euro), in timp ce profitul brut al societatii ar urma sa se majoreze cu 48,3%, pana la 2,1 milioane de lei.
In ceea ce priveste investitiile, actionarii Prefab au planificat un buget de 3 milioane de lei.
Conform rezultatelor consolidate, compania a incheiat anul 2016 cu o cifra de afaceri de 68 milioane de lei (circa 15 milioane de euro), in scadere cu 9,74% fata de nivelul din 2015. Ponderea majoritara din vanzarile anului trecut au detinut-o livrarile de BCA (71,8% din total), urmate de cele de energie electrica (11,62%), de elemente prefabricate din beton (9,5%) si de tuburi din beton (6,2%). Astfel, compania a fabricat, in 2016, o cantitate totala de 412.730 mc de BCA, cu o medie lunara de 41.273 mc, in conditiile in care activitatea de productie s-a desfasurat pe parcursul a 10 luni, incepand din februarie 2016. In aceeasi perioada, societatea a comercializat aproximativ 428.000 mc de BCA, mentinandu-si pozitia de lider in acest domeniu. Totodata, in 2016, Prefab SA a produs si comercializat 4.463,10 mc de elemente prefabricate din beton, la care se adauga 77,90 mc de beton-marfa, volum foarte mic pentru capacitatea de productie a companiei. Tot in 2016, societatea a mai fabricat 2.167,65 mc de tuburi pentru canalizare Premo-Sentab, precum si o cantitate totala de 48.274,47 MWh de energie electrica, utilizata in totalitate pentru consumul intern.
Din punct de vedere regional, 81,03% din vanzarile totale s-au inregistrat in regiunea Munteniei, urmata de cea a Moldovei (17,97%) si de cele din Transilvania (0,27%). Pe pietele externe s-au inregistrat ponderi de 0,55% din total in Republica Moldova, respectiv de 0,18% in Bulgaria. Ca urmare a influentei costurilor de transport, pentru optimizare, s-a observat restrangerea activitatii de desfacere in arealul geografic in care este situata compania.
Conform datelor Prefab SA, pentru perioada 2017-2019, pe plan intern, se estimeaza mentinerea volumelor de vanzari pe pietele traditionale de BCA si cresterea marjelor, majorarea cotelor de piata pentru prefabricate si tuburi din beton in Banat, Oltenia si Ardeal si cresterea vanzarilor pe aceste divizii in Muntenia, Dobrogea si Moldova. Pe termen lung, conducerea societatii si-a propus atingerea unei cote de piata de 12% pe segmentul prefabricatelor netipizate si a proiectelor de infrastructura.
Pe plan extern, principala tinta a companiei este reprezentata de dezvoltarea retelelor de distributie de BCA din Bulgaria si Republica Moldova.
La finele anului 2016, Prefab SA avea un numar total de 338 de angajati.