Cornelia Gheorghe (39 de ani)
Functia/Firma: director de achizitii, Praktiker Romania;
Experienta profesionala: peste 12 ani in retail, dintre care zece la Praktiker Romania.
Piata de bricolaj din Romania are potential de extindere, estimarile conducerii companiei Praktiker - prima retea de centre de tip DIY din tara noastra - fiind pozitive pentru 2012. In pofida unui trend descendent pe piata locala, concretizat printr-o scadere de 24% a vanzarilor companiei din primele noua luni ale anului trecut - potrivit celei mai recente raportari financiare publicate de grupul german, reprezentantii din Romania preconizeaza o revigorare pe piata locala in 2012. Prezent la nivel local din anul 2002, concernul Praktiker detine 27 de magazine in toate orasele mari ale tarii, vizind continuarea expansiunii pe plan national, insa strategia de extindere va fi adaptata la realitatile sectorului autohton de bricolaj.
- Cum se adapteaza beneficiarii la noile produse promovate de furnizori?
- Cerintele consumatorilor si ofertele promovate de furnizori sunt relativ interdependente. Producatorii mizeaza, de cele mai multe ori, pe promovarea materialelor solicitate de clienti, care sunt receptivi si la noile oferte lansate de acestia. De aceea, este foarte importanta cunoasterea in detaliu a consumatorilor si a exigentelor acestora, pentru a identifica in mod permanent solutii adaptate noilor cerinte. Astfel, periodic, editam cataloage tematice (pentru gradinarit, materiale de constructii, pentru amenajari si decoratiuni interioare).
- Constituie pretul factorul decisiv in formarea deciziei de achizitie?
- Pretul a ramas un factor esential pentru decizia de cumparare, mai ales daca luam in considerare contextul economic actual. Cu toate acestea, insa, comportamentul consumatorului roman s-a schimbat mult in ultima perioada. Calitatea si durata de exploatare a produselor au devenit elemente la fel de importante, de care se tine cont atunci cand se opteaza pentru un produs. In ansamblu, in prezent, clientii sunt mult mai selectivi si mai atenti la raportul calitate-pret specific materialelor.
Functia/Firma: director de achizitii, Praktiker Romania;
Experienta profesionala: peste 12 ani in retail, dintre care zece la Praktiker Romania.
Piata de bricolaj din Romania are potential de extindere, estimarile conducerii companiei Praktiker - prima retea de centre de tip DIY din tara noastra - fiind pozitive pentru 2012. In pofida unui trend descendent pe piata locala, concretizat printr-o scadere de 24% a vanzarilor companiei din primele noua luni ale anului trecut - potrivit celei mai recente raportari financiare publicate de grupul german, reprezentantii din Romania preconizeaza o revigorare pe piata locala in 2012. Prezent la nivel local din anul 2002, concernul Praktiker detine 27 de magazine in toate orasele mari ale tarii, vizind continuarea expansiunii pe plan national, insa strategia de extindere va fi adaptata la realitatile sectorului autohton de bricolaj.
- Cum se adapteaza beneficiarii la noile produse promovate de furnizori?
- Cerintele consumatorilor si ofertele promovate de furnizori sunt relativ interdependente. Producatorii mizeaza, de cele mai multe ori, pe promovarea materialelor solicitate de clienti, care sunt receptivi si la noile oferte lansate de acestia. De aceea, este foarte importanta cunoasterea in detaliu a consumatorilor si a exigentelor acestora, pentru a identifica in mod permanent solutii adaptate noilor cerinte. Astfel, periodic, editam cataloage tematice (pentru gradinarit, materiale de constructii, pentru amenajari si decoratiuni interioare).
- Constituie pretul factorul decisiv in formarea deciziei de achizitie?
- Pretul a ramas un factor esential pentru decizia de cumparare, mai ales daca luam in considerare contextul economic actual. Cu toate acestea, insa, comportamentul consumatorului roman s-a schimbat mult in ultima perioada. Calitatea si durata de exploatare a produselor au devenit elemente la fel de importante, de care se tine cont atunci cand se opteaza pentru un produs. In ansamblu, in prezent, clientii sunt mult mai selectivi si mai atenti la raportul calitate-pret specific materialelor.
- Care sunt tendintele pietei de bricolaj?
- In ultimii ani am observat ca exista un interes sporit pentru materialele pentru decoratiuni si amenajare a casei, in special pentru produsele «de masa», specifice amenajarii locuintelor si gradinilor, insa au crescut si vanzarile de materiale de constructii si obiecte sanitare. Noua directie pe care se inscri distribuitorii din sectorul de bricolaj este mai degraba cea de consolidare a pozitiei pe piata decat de extindere a retelelor de magazine, avand in vedere reducerile consemnate in ultimii ani in domeniu. Actualmente, cererea este sustinuta, preponderent, de familiile care realizeaza lucrari de renovare sau constructii de mica amploare sau de specialisti independenti (mesteri).
- Ce investitii aveti in vedere pe termen mediu si lung?
- In perioada urmatoare luam in considerare dezvoltarea retelei de magazine Praktiker si avem planuri de expansiune adaptate la realitatile pietei de DIY din Romania. Pentru moment, am decis insa sa ne concentram foarte mult pe diversificarea ofertei si pe adaptarea permanenta a acesteia la cerintele pietei. Recent, la nivel local, am introdus - prin intermediul partenerilor nostri - servicii suplimentare, precum realizarea de instalatii termice si sanitare, montaj de placi ceramice/pardoseli/mocheta/ferestre de mansarda/usi de interior si exterior, zugraveli si reparatii de pereti, izolare a fatadelor peretilor si tavanelor etc. In functie de raspunsul primit din partea clientilor, urmeaza sa extindem aceste servicii la nivel national.
- In ultimii ani am observat ca exista un interes sporit pentru materialele pentru decoratiuni si amenajare a casei, in special pentru produsele «de masa», specifice amenajarii locuintelor si gradinilor, insa au crescut si vanzarile de materiale de constructii si obiecte sanitare. Noua directie pe care se inscri distribuitorii din sectorul de bricolaj este mai degraba cea de consolidare a pozitiei pe piata decat de extindere a retelelor de magazine, avand in vedere reducerile consemnate in ultimii ani in domeniu. Actualmente, cererea este sustinuta, preponderent, de familiile care realizeaza lucrari de renovare sau constructii de mica amploare sau de specialisti independenti (mesteri).
- Ce investitii aveti in vedere pe termen mediu si lung?
- In perioada urmatoare luam in considerare dezvoltarea retelei de magazine Praktiker si avem planuri de expansiune adaptate la realitatile pietei de DIY din Romania. Pentru moment, am decis insa sa ne concentram foarte mult pe diversificarea ofertei si pe adaptarea permanenta a acesteia la cerintele pietei. Recent, la nivel local, am introdus - prin intermediul partenerilor nostri - servicii suplimentare, precum realizarea de instalatii termice si sanitare, montaj de placi ceramice/pardoseli/mocheta/ferestre de mansarda/usi de interior si exterior, zugraveli si reparatii de pereti, izolare a fatadelor peretilor si tavanelor etc. In functie de raspunsul primit din partea clientilor, urmeaza sa extindem aceste servicii la nivel national.