Grupul Leier, unul dintre cei mai mari producatori de materiale de constructii din centrul si estul Europei, a inregistrat pe plan local o crestere de peste 25% a cifrei de afaceri in primele noua luni din 2021, tendinta ascendenta fiind estimata a se mentine pana la finalul anului in curs. Thomas Ebner, CEO al Leier Romania, este increzator ca grupul va consemna cel mai bun an de pana acum la nivel national. Compania isi consolideaza pozitia pe piata prefabricatelor din beton, in contextul in care vanzarile de pavaje au crescut cu peste 58% fata de aceeasi perioada a anului 2020. O evolutie a cererii a fost remarcata si pentru materialele de zidarie. Perspectivele pentru anul 2022 pe aceasta piata sunt pozitive, sustinute de proiectele imobiliare incepute inainte de perioada pandemiei, mai spune Thomas Ebner. Leier a realizat in acest an importuri masive de blocuri ceramice din cadrul grupului si a adus pe piata produse precum LeierPlan sau LeierTherm. In ansamblu, compania a marcat doi ani pandemici cu performante remarcabile, fara intreruperi de activitate si cu productie la capacitate maxima, in toate fabricile din Romania.
Interviu cu Thomas Ebner (34 de ani), CEO al Leier Romania, manager cu o experienta profesionala de 15 ani in industria constructiilor; face parte din a treia generatie de administratori ai Grupului Leier.
- Cum au evoluat vanzarile Leier in 2021 si ce asteptari aveti pentru perioada care urmeaza?
- Suntem la un pas de finalizarea unui an in care intreaga echipa a participat activ la obtinerea unor rezultate remarcabile pentru Grupul Leier. Ca furnizor de solutii complete pentru constructii, activam in prezent pe pietele de zidarie ceramica, zidarie din beton, tigla ceramica, tigla din beton, dale, pavele, cosuri de fum, sisteme de canalizare si elemente de amenajare precum jardiniere, caramida si pavaj ceramic aparent, placaj ceramic, gratare. Anul acesta am marcat finalizarea unei importante investitii de tip greenfield la Catcau, unde avem o noua fabrica de vibropresate din beton. Pe langa cea care deja functiona la Unirea, cea de-a doua fabrica de vibropresate Leier a impus automat integrarea tuturor proceselor pe productie si de piata in activitatea noastra curenta. Cele doua unitati de productie deservesc pietele central-vestice ale Romaniei prin brandul Leier | Kaiserstein si au inregistrat rezultate pozitive ale vanzarilor in 2021, lucru ce ne motiveaza sa ramanem si in anul 2022 la fel de focusati pe activitatea de productie a produselor premium din aceasta gama si pe dezvoltarea gamei de produse.
Pe piata de zidarie am avut o evolutie pozitiva a vanzarilor la blocuri ceramice, similare cu cele ale gamei de caramizi. Acest fapt este explicat de apetenta pentru proiectele rezidentiale incepute inainte de perioada pandemica si care sunt in curs de finalizare. Pietele de zidarie reprezinta cea mai mare cota a vanzarilor inregistrate la nivelul Grupului. Tocmai de aceea, am incercat in 2021 sa satisfacem cererea crescuta pentru zidarie prin produse din interiorul Grupului Leier, de tip nut si feder, produse de o calitate premium sub brandurile LeierTherm si LeierPlan.
Pe piata de tigla ceramica, Leier se diferentiaza ca fiind singurul jucator care produce acest sortiment in Romania, la fabrica de la Sighisoara. Am inregistrat cresteri ale vanzarilor de tigla ceramica in special pe segmentul restaurarilor, sector care este destul de activ in special in zona centrala a Romaniei.
Pe segmentul cosurilor de fum, desi exista diferente intre pietele pe care activam, inregistram o crestere totala de peste 50% a vanzarilor. Intr-o piata in care inca mai sunt zone ce au nevoie de educarea clientului cu privire la intregul pachet de beneficii pe care il dobandeste prin montarea unui cos de fum, suntem pe plus din punct de vedere al vanzarilor de sisteme complete de cos de fum.
In ceea ce priveste preferintele clientilor Leier, consideram ca acestia sunt in cautarea unor produse premium, care sa le satisfaca atat nevoile tehnice de constructie, cat si exigentele de estetica.
- Ce obiective aveti planificate pentru anii urmatori, la nivel national?
- Grupul Leier a intrat intr-un amplu proces de investitii incepand din anul 2018, pe care il continua si in prezent. Ca jucator de top pe piata materialelor de constructii, am initiat intotdeauna investitii intensive si extensive in toate unitatile de productie. Acest program complex impune diversificarea activitatilor unor puncte de lucru, imbunatatirea proceselor de productie, a spatiilor de depozitare, a logisticii si a conditiilor de munca pentru angajatii nostri. De asemenea, suntem intotdeauna deschisi catre oportunitati de investitii, prin achizitia unor fabrici sau constructii de tip greenfield. Credem cu tarie in potentialul pe care piata romaneasca il are in dezvoltarea sectorului constructiilor si, chiar in 2021, am deschis un nou punct de lucru Leier, la Catcau. Investitia de tip greenfield a fost inaugurata cu succes si produce, in prezent, gama Leier | Kaiserstein, din care fac parte produse de tip dale, pavele si borduri, de o calitate premium, pe care piata central-vestica le-a integrat foarte repede in proiectele de amenajare.
Ne pregatim pentru anul 2022, atunci cand vom deschide noua sectie de vibropresate din beton a fabricii de la Iasi. Avem aici o investitie de peste 20 de milioane de euro care va avea un impact major in consolidarea pozitiei brandului Leier | Kaisertein pe piata prefabricatelor din beton. Suntem, de asemenea, concentrati pe pozitionarea brandului Leier ca un producator de calitate premium si cu o gama diversificata pe piata materialelor de constructii, obiectiv pe care l-am atins cu succes in anii anteriori si pe care il pastram la nivel de Grup.
- Care sunt cele mai mari dificultati cu care va confruntati in aceasta perioada?
- Ne aflam, in prezent, intr-o perioada in care industria constructiilor beneficiaza de un parcurs pozitiv din punct de vedere al evolutiei, un trend ce ne asteptam sa fie continuat pana la finalul anului 2021. Dificultatile pe care le-am intampinat in aceasta perioada sunt de ordinul lichiditatii pe piata de zidarie, acolo unde cererea a depasit oferta. Pentru sustinerea partenerilor si a proiectelor lor am realizat, in acest an, importuri masive de blocuri ceramice din cadrul Grupului Leier si am adus pe piata romaneasca produse precum LeierPlan (blocuri ceramice slefuite) sau LeierTherm (blocuri ceramice cu imbinare nut-feder).
Ne confruntam, de asemenea, cu o crestere considerabila a costurilor utilitatilor de gaz si energie electrica, fapt ce determina majorarea preturilor practicate. Acest lucru impacteaza major perspectivele viitoare ale producatorilor de materiale de constructii. Facem eforturi constante pentru a mentine un echilibru intre costul de productie si pretul de vanzare si suntem preocupati atat de modul in care vom reusi sa controlam preturile, cat si de reactia pietei la aceste modificari.
- Care credeti ca vor fi provocarile si oportunitatile anului 2022, pentru Leier?
- Ramanem increzatori in perspectivele de dezvoltare ale Grupului Leier, fiind constienti de faptul ca actualele investitii ne permit sa oferim o calitate premium a produselor noastre, o forta de vanzare pregatita, o logistica si un suport de tip customer service eficient, elemente care vor ajuta intreaga echipa si vor consolida pozitia noastra de top in toate pietele in care activam. Oportunitatea diversificarii activitatilor derulate in unele puncte de lucru este, de asemenea, un punct forte al businessului nostru, care ne ajuta sa diminuam din dependenta unor fabrici in raport cu anumite piete. Pe de alta parte, nu pierdem din vedere riscurile asociate cresterilor costurilor de productie, precum si provocarile aduse de mediul legislativ. Militam pentru sustinerea sectorului constructiilor prin programe care sa sprijine atat antreprenorii, angajatii, cat si clientul final.