Producatorul franco-elvetian de materiale de constructii LafargeHolcim a raportat o crestere nominala de 2,2% a vanzarilor din primul trimestru al acestui an fata de aceeasi perioada din 2018, pana la 5,95 miliarde franci elvetieni (CHF). Totodata, nivelul indicatorului de profitabilitate operationala recurenta (pre-IFRS 16) s-a plasat la 809 milioane CHF, fiind cu 15,5% peste cel din primele trei luni ale anului trecut.
Din livrarile de ciment, compania a obtinut, in intervalul analizat, vanzari nete de 4,07 miliarde CHF (+2,1%), afacerile cu agregate au sporit cu 6,4%, pana la 813 milioane CHF, iar cele cu beton au ajuns la 1,22 miliarde CHF, dupa o crestere nominala de 3,6%.
"Am avut un inceput de an favorabil, in special din perspectiva cresterii vanzarilor si a profitabilitatii. Este pentru al treilea trimestru consecutiv in care indicatorul de profitabilitate operationala creste mai rapid decat nivelul vanzarilor nete. Decizia strategica de a renunta la operatiunile din sud-estul Asiei ne-a adus la un nou nivel de putere financiara, contribuind la accelerarea executiei Strategiei 2022 - Construind pentru Crestere. Rezultatele foarte bune din ultimele trei trimestre, cererea solida inregistrata pe toate pietele si ambitiile echipelor manageriale din cadrul grupului ne dau incredere ca ne vom atinge obiectivele stabilite pentru intregul an in curs", a declarat Jan Jenisch, CEO al grupului LafargeHolcim.
Din punct de vedere cantitativ, livrarile de ciment din primul trimestru au crescut, nominal, cu 0,1%, pana la 50,1 milioane de tone, cele de agregate sau scazut cu 0,2%, la 49,6 milioane de tone, iar cele de beton au sporit cu 2,1%, pana la 11,4 milioane de metri cubi.
In Europa, vanzarile de ciment au inregistrat o evolutie nominala spectaculoasa, de 15,8%, ajungand la 9,6 milioane de tone. Livrarile de agregate de pe continent au crescut cu 3,3%, la 26,2 milioane de tone, iar cele de beton au cumulat 4,6 milioane de metri cubi (+12,1%). Valoric, vanzarile totale inregistrate de LafargeHolcim in Europa au cumulat 1,7 miliarde CHF, fiind cu 12,2% mai mari fata de cele din primul trimestru al anului trecut, in contextul unui nivel EBITDA recurent (pre-IFRS 16) de 155 milioane CHF (+72,9%).
Vanzarile din regiunea Asia-Pacific s-au plasat la 1,74 miliarde CHF (-5%), cele din America Latina s-au redus cu 7,4%, la 636 milioane CHF, iar cele din Orientul Mijlociu si Africa au scazut cu 1,9%, pana la 736 milioane CHF. Afacerile din America de Nord si-au continuat trendul ascendent, raportarea pentru primele trei luni din 2019 indicand o crestere de 9,7% a vanzarilor nete, pana la 951 milioane CHF.
Pentru intregul an in curs, conducerea grupului LafargeHolcim estimeaza o crestere de 3%-5% a vanzarilor nete (ca nivel Like-for-Like) si o majorare a indicatorului EBITDA de 5% (LFL).