Afacerile realizate de reteaua germana de bricolaj Hornbach in primele noua luni ale anului trecut (incheiate in noiembrie 2015) au crescut cu 4,5% fata de nivelul din aceeasi perioada a lui 2014, pana la 3 miliarde euro. Profitul operational din acelasi interval s-a contractat, insa, cu 9,8%, ajungand la 172,5 milioane de euro. Compania detine in Romania sase centre comerciale, dintre care trei sunt situate in Bucuresti (Berceni, Militari si Balotesti) si cate unul in Brasov, Timisoara si Sibiu. Divizia Hornbach Baumarkt, ce include si raportarile magazinelor din tara noastra, acumulat 2,79 miliarde euro (4,7%), din care vanzari de 1,59 miliarde euro au fost realizate in magazinele din Germania si diferenta de 1,19 miliarde euro (+8,2%), in centrele din celelalte tari europene unde grupul este prezent, inclusiv in Romania.
"Nu am reusit sa ne indeplinim obiectivele in ceea ce priveste castigurile din trimestrul al treilea al anului trecut (septembrie-noiembrie 2015). In Germania, atat vanzarile, cat si marjele au scazut sub asteptarile noastre. In lunile de toamna, am resimtit o oarecare reticenta din partea clientilor germani de a face achizitii, situatie la care competitorii au raspuns prin campanii bazate pe discount-uri. Aceasta situatie ne-a afectat marjele in special in luna noiembrie 2015", a declarat Albrecht Hornbach, presedintele grupului german. Totodata, marjele au mai fost influentate negativ, printre alti factori, de schimbarile la nivelul mixurilor de produse, determinate de cresterea cotei comertului online cu materiale de constructii si pentru gradinarit, dar si de efectele generate de schimbarile de pe piata europeana de bricolaj.
Mai mult, castigurile au fost afectate in intreaga perioada si de investitiile realizate de Hornbach in extinderea operatiunilor de vanzare de pe internet. "Digitalizarea retailului reprezinta cea mai mare provocare pentru sectorul de bricolaj. Cine nu va investi sume importante in tehnologie si infrastructura in aceasta zona va pierde in viitor. Acum este perioada oportuna sa investim, chiar daca marjele din trimestrul al treilea nu sunt favorabile. Suntem siguri ca aceasta abordare va fi castigatoare pe termen lung", a explicat Albrecht Hornbach.
In acest context, pentru anul fiscal 2015/2016, conducerea grupului german estimeaza mentinerea nivelului scazut al profitului si o crestere usoara a cifrei de afaceri.