Producatorul elvetian de ciment si beton Holcim, lider pe piata de profil din Romania, a raportat o crestere de 20,1% a veniturilor din primele trei luni ale acestui an, comparativ cu perioada corespunzatoare din 2021, pana la 6,44 miliarde franci elvetieni (CHF). Grupul a continuat cu succes extinderea internationala prin preluarea companiei Malarkey si are in derulare 4 noi achizitii, printre care si a producatorului General Beton din Romania, conform datelor publicate de Holcim. Pentru intregul an in curs, prognoza actualizata a companiei indica o crestere de 8% a veniturilor nete comparabile (LFL), corespunzatoare unui avans de cel putin 10% al veniturilor raportate in franci elvetieni.
"Rezultatele-record de la inceputul acestui an sunt incurajatoare si reprezinta o baza solida pentru «Strategia 2025 - Accelerarea dezvoltarii verzi» (Strategy 2025 - Accelerating Green Growth). In primul trimestru, am inregistrat o crestere a vanzarilor nete de 20% si de peste 16% a indicatorului EBIT recurent, in franci elvetieni. Divizia de acoperisuri a contribuit puternic la aceasta performanta, cu o marja EBIT de 17% si integrarea Malarkey Roofing Products ca un nou motor de crestere pe piata rezidentiala. Ne-am accelerat si mai mult cresterea cu patru noi achizitii demarate in primul trimestru. Totodata, betonul verde ECOPact a ajuns la 10% din vanzarile totale de betoane, in luna martie 2022", a declarat Jan Jenisch, CEO al grupului Holcim.
In primul trimestru, in contextul tragediei umane desfasurate in regiunea Europei de Est, prioritatea declarata a grupului a ramas siguranta, protectia si bunastarea tuturor angajatilor afectati si a familiilor acestora, indiferent unde s-ar afla. Compania este implicata activ in sprijinirea eforturilor umanitare pentru a atenua suferinta din regiune, de la furnizarea de adapost si bunuri esentiale pana la consumabile medicale. In martie, Holcim si-a anuntat decizia de a initia procesul de cesionare a afacerilor sale in Rusia, in conformitate cu valorile companiei.
Din punct de vedere regional, in primul trimestru al acestui an, activitatea din America de Nord a inregistrat noi recorduri (+80,8%,la 1,65 miliarde CHF), cu o crestere semnificativa a volumelor de vanzari raportata pentru toate diviziile. Afacerile din America Latina si-au continuat cresterea profitabila (+10,9%, la 682 milioane CHF), cu rezultate foarte bune in Argentina, Columbia si El Salvador. Activitatea din Europa a fost, de asemenea, remarcabila, cu o imbunatatire semnificativa a marjei EBIT. Vanzarile totale au crescut cu 14,5% in primul trimestru, pana la 1,88 miliarde CHF. Volumele indica livrari de ciment de 9,1 milioane de tone (+0,3%), de agregate de 26,6 milioane de tone (+9%) si de beton de 4,8 milioane de metri cubi (+6,9%). Politica de ajustare a preturilor a permis companiei sa tina sub control inflatia, sustinuta de o cerere puternica si sustenabila inregistrata in Europa de Est. In regiunea delimitata de Orientul Mijlociu si Africa, dar si in Asia Pacific, inflatia a fost foarte puternica, dar provocarile specifice au fost depasite cu succes, in contextul mentinerii unei cereri sustenabile. Vanzarile totale din Asia-Pacific au crescut, in intervalul analizat, cu 0,4%, la 1,51 miliarde CHF, iar cele din Orientul Mijlociu si Africa, cu 6,6%, la 599 milioane CHF.