Producatorul german de ciment si alte materiale conexe HeidelbergCement a raportat o crestere de 15% a veniturilor obtinute in regiunea nord-estica a Europei (inclusiv Asia Centrala) in primele trei luni din 2019 pana la 574 milioane de euro, in contextul unei majorari de 120% a indicatorului de profitabilitate operationala (EBITDA), care a ajuns la 57 milioane de euro. Conform datelor companiei, rezultatul foarte bun s-a datorat atat cresterii cererii generate de proiectele rezidentiale si infrastructura, cat si politicii de preturi implementate, care a compensat inflatia costurilor din intreaga regiune. Afacerile din Europa de Est au fost favorizate, de asemenea, de iarna blanda si numarul mai mare de zile lucratoare. Din punct de vedere al volumelor comercializate, vanzarile de agregate din intreaga regiune au crescut cu 9,3%, la 8,31 milioane de tone, cele de ciment s-au majorat cu 7,1%, la 4,44 milioane de tone, iar cele de betoane au sporit cu peste 10%, ajungand la 1,33 milioane de metri cubi.
Afacerile din Romania ale HeidelbergCement sunt incluse in raportarea pe regiunea Europei de Nord-Est si Asiei Centrale.
Venituri foarte bune au fost raportate de subsidiarele grupului german si din America de Nord (+7%), Europa de Sud-Est (+15%), regiunea Asia-Pacific (+5%) si Africa/ estul Mediteranei (+1%).
In total, la nivelul intregului grup, HeidelbergCement a inregistrat o crestere de 15% a veniturilor in perioada ianuarie-martie 2019, care au ajuns la 4,26 miliarde euro, datorata atat politicii de preturi implementate, cat si majorarii cantitative a vanzarilor. Indicatorul de profitabilitate EBITDA s-a majorat, de asemenea, cu aproape 26%, pana la 396 milioane de euro. Cantiativ, vanzarile de ciment au sporit, in intervalul analizat, cu 2,6%, la 28,58 milioane de tone, cele de agregate s-au majorat cu 4,3%, la 62,91 milioane de tone, livrarile de beton au consemnat un plus de 9,2%, ajungand la 11,34 milioane de metri cubi, iar cele de asfalt au crescut usor (+0,1%), pana la 1,84 milioane de tone.
Pentru intregul an in curs, conducerea HeidelbergCement estimeaza majorari cantitative ale vanzarilor la toate liniile de business. Din punct de vedere regional, in Europa este asteptata o mentinerere a trendului de crestere a EBITDA, ca rezultat al continuarii revigorarii economiei si al cresterii preturilor. Rezultate solide sunt estimate si in America de Nord, datorita preturilor si cererii in crestere, ce va fi generata in special de cheltuielile cu infrastructura in majoritatea statelor. Rezultate imbunatatite sunt asteptate si in Africa, mai ales in zona sub-sahariana, dar si in regiunea Asia-Pacific, cu precadere in Indonezia, Australia si India.
Viziune: beton neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon, pana in 2050
Alaturi de informatiile financiare, raportul pentru primul trimestru din 2019 al HeidelbergCement include si viziunea provind protectia mediului pana in 2050. Obiectivele companiei pentru urmatorii 30 de ani includ, astfel, reducerea nivelului de CO2 din compozitia clincherului, prin imbunatatirea eficientei energetice a fabricilor si prin cresterea utilizarii de combustibili alternativi (biomasa) in fabricarea clincherului. Niveluri mai scazute de CO2 sunt vizate si in productia cimentului si betonului, prin utilizarea de clincher mai eficient, dar si prin optimizarea retetelor de betoane cu materiale de umplutura pe baza de calcar.
Viziunea companiei este de a realiza, pana in 2050, beton neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon, pentru indeplinirea acestui deziderat avand deja in derulare initiative de R&D ce includ noi concepte de lianti alternativi, tehnologii de captare a carbonului si de carbonatare. In aceeasi directie, HeidelbergCement are in vedere investitii in modernizarea fabricilor, betonul avand potential sa devina cel mai sustenabil material de constructii.