In conditiile in care anul 2009 a fost dificil pentru intreg domeniul constructiilor (si nu numai), segmentele de placi ceramice, adezivi si roci ornamentale au inregistrat diminuari insemnate ale vanzarilor. Avand in vedere faptul ca majoritatea companiilor prezente pe piata sunt orientate, in cea mai mare parte, spre distributie, odata cu scaderea livrarilor s-au redus si importurile, deoarece firmele nu au reusit sa-si vanda marfa acumulata in stocuri.
Mihai Conti, director executiv al firmei Gres de Gres Trade: “In 2009 piata materialelor pentru finisaj a inregistrat o scadere semnificativa, fiind influentata, in mod direct, de evolutia pietei de constructii. Produsele pe care le comercializam se adreseaza atat renovarilor (care in 2009 au scazut cu aproximativ 20%), cat si constructiilor noi (segment ce a consemnat o diminuare de pana la 60%). Piata de placi ceramice a inregistrat o scadere de la 40 milioane mp - in 2008, la aproximativ 30 milioane mp in 2009. De asemenea, am constatat si o reorientare a consumatorilor spre produse ieftine. Speram ca in 2010 se va inregistra o revenire a pietei de profil, cel putin din semestrul al doilea. Totul depinde, insa, de puterea de cumparare a clientilor, in general si de noi investitii imobiliare, in particular. Aceasta criza financiara a avut atat efecte negative, cat si pozitive. Bineinteles ca principalul efect negativ a fost scaderea cererii de consum si a pretului mediu de vanzare. Insa, ca efect pozitiv, as remarca scaderea ofertei de placi ceramice si - mai ales - a stocurilor, fapt care ne-a propulsat pe o pozitie mai buna in piata. Cererea consumatorilor s-a concentrat, pe de o parte, spre produse ieftine sau promotii si, pe de alta parte, spre colectiile noastre din Spania, de la fabrica Navarti. Aceste tipuri de faianta si gresie au inregistrat un mare succes, deoarece au un design foarte actual si preturi accesibile. In 2009 am realizat o cifra de afaceri de 1,3 milioane de euro, iar pentru 2010 ne asteptam la o crestere de aproximativ 25% a acesteia. Strategia pentru dezvoltarea companiei in intervalul urmator se bazeaza pe aducerea unor noi game de produse in stoc pentru a putea pune la dispozitia clientilor cele mai noi modele de gresie si faianta, obiecte sanitare si mobilier de baie. Principala problema pe care o intampinam este reprezentata de scaderea numarului de clienti si a puterii de cumparare, dar, in ultima perioada, am inregistrat o relansare a vanzarilor, ca urmare a politicii comerciale solide si orientarii catre cerintele clientilor”.