Compania Ergon Concrete International, cu sediul in Negoiesti - Prahova, dispune de o unitate de productie pentru elemente prefabricate pretensionate din beton armat, cu o suprafata de 170.000 mp. In 2010 firma a fuzionat cu Ferrobeton Romania, combinand executia de prefabricate (proiectare, productie, transport, montaj) cu cea de beton monolit (proiectare, executie). Produsele realizate sunt destinate direct proiectelor de constructii, in functie de solicitari fiind asigurate servicii de proiectare, productie, transport si montaj. In cele ce urmeaza, mai multe detalii privind evolutia activitatii sunt oferite de directorul de vanzari al firmei.
Delia Brezan, director de vanzari al Ergon Concrete International: „In portofoliul nostru de produse se regasesc sortimente pentru cladiri civile/industriale (grinzi, plansee, fundatii tip pahar, stalpi, pane, fasii cu goluri, elemente TT, panouri de inchidere, scari, gradene etc.) si pentru infrastructura (grinzi si predale pentru poduri, parapeti tip «New Jersey», elemente pentru tunele rutiere, metrou etc. Numeroase comenzi au vizat materialele destinate infrastructurii, avand in vedere dezvoltarea pe plan national a acestui segment, iar cele mai importante vanzari au loc in zonele centrale si de sud ale tarii. Cele mai multeproiecte se deruleaza in orasele Constanta, Bucuresti, Ploiesti, Brasov, Iasi, Pitesti, Curtea de Arges etc. Şi anul acesta vom avea in vedere livrarea de solutii inovatoare si estimam ca, in mod similar anului 2010, sa obtinem o crestere a cifrei de afaceri, in conditiie in care, in 2009, am consemnat 20,5 milioane de lei. Estimam ca piata de prefabricate va inregistra pe termen scurt si mediu o crestere pe segmentul infrastructurii si, eventual, pe cel al cladirilor de tip centru comercial si depozite logistice. O reluare a trendului ascendent poate avea loc, insa, abia din 2012. Totodata, consideram ca principalele probleme din bransa vor fi reprezentate de: gradul scazut de absorbtie a fondurilor europene (in 2010 acesta s-a situat la aproximativ 7%), practicile de concurenta neloiala, lipsa implicarii autoritatilor in finantarea de lucrari de infrastructura. Astfel, se impune ca managerii de profil sa adopte masuri, precum: minimizarea costurilor, pregatirea superioara a angajatilor, consolidarea relatiilor cu partenerii si adaptarea la cerintele tot mai complexe ale acestei piete”.