Un sfert de secol de experienta pe piata materialelor de constructii din Romania constituie garantia calitatii solutiilor promovate de Elis Pavaje. Compania transilvaneana se poate lauda, in prezent, cu livrari de peste 11 milioane mp de pavele si mai mult de 11 milioane metri de borduri. La momentul initial, capacitatea de productie se situa la doar 17 mp/zi, aceasta majorandu-se treptat, prin deschiderea a doua fabrici, dotate cu tehnologii de ultima generatie. Astfel, cifra de afaceri a inregistrat o crestere fulminanta, de la 2,3 milioane de lei in 2001, la peste 146 milioane de lei in 2015. Un moment important in evolutia vanzarilor a fost inregistrat in 2006, cand cresterea fata de exercitiul financiar precedent a depasit 120%. Echipa manageriala a Elis Pavaje este optimista in ceea ce priveste trendul pe care se vor incadra veniturile in perioada urmatoare, prognozele curente indicand, pentru anul in curs, un avans de minimum 15% - estimari bazate pe rezultatele exceptionale consemnate in trimestrul intai a.c.
Utilizare la maximum a capacitatilor de fabricatie
Actualmente, societatea are o echipa formata din 380 de angajati, care activeaza, in majoritatea lor, in cadrul celor doua fabrici amplasate in Petresti – Alba si Stoenesti – Prahova, unde se exploateaza la maximum capacitatea de productie de 9.000 mp/zi. Acest nivel deosebit de ridicat a fost atins prin implementarea unei strategii ambitioase de investitii, presupunand alocarea, doar in perioada 2010 – 2015, a unor fonduri de peste 10 milioane de euro pentru modernizarea echipamentelor. Solutiile Elis Pavaje sunt disponibile prin intermediul unei retele nationale de distributie, formate din peste 150 de parteneri profesionisti, precum si in centrele mari de bricolaj, precum Dedeman si Hornbach. De asemenea, compania detine doua showroom-uri in zonele unitatilor de fabricatie. Dintre proiectele reprezentative la care au fost integrate sisteme specifice se remarca: complexul Therme – Bucuresti (pavaje vibropresate din seria Antico, cu o suprafata de 24.000 mp si 18.000 m.l. de borduri, cu o valoare aproximativa de 1,2 milioane de lei), modernizarea centrului istoric al municipiului Alba Iulia (un contract de peste 4,6 milioane de lei, care a vizat furnizarea de servicii de proiectare si furnizarea de pavaje, borduri si rigole), precum si lucrari de reamenajare a Esplanadei din Pascani (lucrare desfasurata pe o perioada de noua luni, implicand furnizarea de pavele model Umbra, borduri si rigole pentru o suprafata de 17.500 mp), a muzeului Astra, a centrului comercial Kaufland, a hotelului Continental (toate din Sibiu), amenajarea exterioara a spitalului municipal Medias, a strandului si a Salii Sporturilor din Cisnadie.
Cererea de pavaje se plaseaza pe un trend crescator pe segmentul rezidential
Conform estimarilor expertilor de la Elis Pavaje, in 2015 piata de profil din Romania a avut o valoare de peste 110 de milioane de euro, corespunzatoare unui volum de aproximativ 13 milioane mp (+10% fata de 2014). Din punct de vedere structural, cererea pe segmentul proiectelor comerciale si rezidentiale s-a situat pe un trend ascendent, ceea ce a determinat o reorientare a investitiilor spre dezvoltarea de produse specifice acestor tipuri de obiective. Principalii factori care au stimulat cresterea au fost reprezentati de reducerea de TVA aplicata la inceputul anului, scaderea dobanzilor la credite si increderea mai mare in mediul de afaceri si in economie. In acest context favorabil, pentru urmatorii ani managementul companiei mizeaza pe obtinerea unor rezultate remarcabile, evaluarile bazandu-se pe cresterea volumului lucrarilor de constructii atat industriale, cat si rezidentiale. Un alt factor cu efect de potentare a cererii este acela ca pe segmentul rezidential pavajele se plaseaza in topul preferintelor utilizatorilor in materie de amenajari exterioare, datorita avantajelor practice si estetice asigurate de aceste solutii constructive.
Constructia celei de-a treia fabrici – un obiectiv fezabil
Strategia de dezvoltare implementata incepand cu acest an vizeaza extinderea spatiilor de birouri, constructia de noi capacitati logistice si achizitia de utilaje pentru montaj, in valoare totala de peste 2 milioane euro. Alte fonduri importante vor fi directionate catre dezvoltarea si promovarea de noi produse rezidentiale, care sa corespunda cererilor actuale de amenajare exterioara ale clientilor, acestia fiind tot mai interesati de imbunatatirea ambientului cu produse moderne si de calitate, cu suprafete texturate si mixuri deosebite de culoare, pentru a adauga valoare estetica. In ceea ce priveste productia, avand in vedere ca ambele fabrici lucreaza la capacitate maxima, planurile pentru perioada urmatoare prevad realizarea celei de-a treia unitati de productie, fiind realizate prospectari ale pietei in aceasta directie si fiind luate in calcul mai multe amplasamente si posibilitati.