RO EN
Coșul este gol

CERAMICA: Sporire de 7,5% a cifrei de afaceri si continuare a dezvoltarii

Producatorul de materiale de constructii Ceramica Iasi a prezentat, recent, rezultatele financiare preliminare, aferente anului 2012, precizand ca valorile anuntate nu au fost deocamdata auditate. Potrivit comunicatului firmei, cifra de afaceri s-a situat la 68,8 milioane de lei, in crestere cu 7,5% fata de cele 64 milioane de lei din 2011. Astfel, a rezultat un profit din exploatare in suma de 6,5 milioane de lei (+58%), respectiv un indicator EBITDA de 21 milioane de lei (+11,7%), insa, ca urmare a amortizarilor si deprecierii, in valoare de 14,5 milioane de lei, precum si altor factori negativi, s-a consemnat o pierdere financiara de -1,2 milioane de lei, ceea ce nu a afectat, insa, profitul net (4,4 milioane de lei, in crestere cu 120%). La sfarsitul exercitiului financiar incheiat la 31 decembrie 2012, compania detinea numerar in valoare de 7,8 milioane de lei, cu 95% mai mult ca in 2011. Comentand aceste rezultate, precum si alte aspecte specifice activitatii, managerii societatii au declarat ca, in 2013, „Ceramica SA va continua strategia care a dus la triplarea cotei de piata din 2008 pana in prezent, mizand pe extinderea teritoriala, dezvoltarea gamei de produse, mentinerea calitatii la standarde inalte si oferirea de servicii performante si complexe”. „Ca rezultat al unei strategii proactive de management al sortimentatiei si al distributiei la nivelul intregii tari, sistemele marca Brikston si-au mentinut cota de piata la un nivel de circa 20% in 2012, ceea ce plaseaza societatea pe locul secund in topul celor mai mari producatori de caramida. Ceramica este prezenta la nivel national printr-o forta de vanzari performanta si cu produse la standarde inalte de calitate, intr-un context in care pe piata se observa mai degraba o scadere a preturilor si, mai ales, o deteriorare a calitatii produselor de zidarie. Pretul mediu de vanzare a produselor Brikston a crescut cu 5% in 2012, iar marjele operationale s-au mentinut la un nivel similar celor din 2011”, se precizeaza in comunicatul firmei. In 2012 gama de produse promovate a fost extinsa cu noi sisteme ce au valoare adaugata ridicata, printre care se afla cosul de ventilatie, caramida de fatada si caramida plina cu model. Compania a continuat sa investeasca in diversele servicii oferite clientilor, precum: asigurarea transportului, consultanta si documentatie tehnica de specialitate gratuite, software pentru calcularea cu precizie a cantitatii necesare de materiale pentru diverse constructii etc. Pentru a obtine rezultatele pozitive mentionate anterior, Ceramica Iasi s-a concentrat pe dezvoltarea unor relatii pe termen lung cu parteneri care au putere financiara, aspect care a determinat un control foarte bun al fluxului de numerar. O alta realizare notabila in 2012 este aceea ca societatea a devenit singurul producator de caramida care are in portofoliu trei certificari, respectiv: ISO 9001 – managementul calitatii, ISO 14001 – managementul mediului si OHSAS 18001 – securitate si sanatate ocupationala.
***
Cu peste 40 de ani de experienta in domeniu si circa 200 de angajati, societatea Ceramica este recunoscuta pentru calitatea superioara a produselor sale, vandute sub marca Brikston, sustin oficialii companiei. Acestia mai arata ca, „investind circa 40 milioane de euro incepand cu anul 2006, societatea produce cea mai extinsa gama de blocuri ceramice din Romania in cea mai mare si moderna facilitate de productie din tara”. Informatii suplimentare, la www.ceramica-iasi.ro
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter