RO EN
Coșul este gol

CEMACON: Primele semne de stabilizare pe piata locala de blocuri ceramice

Piata locala de caramida a inregistrat, anul trecut, prima perioada de stagnare de la inceputul crizei, aceasta stabilizandu-se la maximum 70 milioane de euro, potrivit datelor companiei Cemacon, unul dintre liderii sectorului de profil. "Institutiile de cercetare, autoritatile din domeniu si companiile din constructii considera ca piata da semne de stabilizare si ne putem astepta la cresteri usoare, de cateva procente, in urmatorii doi ani. In primele trei luni din 2014, am consemnat o crestere cu 40% a veniturilor operationale si cu 7% a cifrei de afaceri fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la 7 milioane de lei. Totusi, raportarea la primele luni din 2013 nu poate fi neaparat concludenta pentru o previziune foarte optimista pentru evolutia pietei in 2014 si 2015, deoarece in acest an am beneficiat de un sezon demarat timpuriu. In urmatorii doi ani nu poate fi previzionata o crestere abrupta in domeniu, aceasta fiind posibila numai daca se repune in miscare un intreg angrenaj, ce reuneste nivelul politic, al finantarii, deschiderii si increderii tuturor companiilor si clientilor de pe piata", a declarat Liviu Stoleru, directorul general si presedintele Consiliului de Administratie al Cemacon.
Producatorii de caramida mizeaza preponderent pe cererea provenita din domeniul rezidential, peste 90% din comenzi datorandu-se acestui segment. "In continuare, clientii sunt extrem de preocupati de costuri. Noi ne-am adaptat strategia comerciala printr-o politica suficient de motivanta pentru distribuitori si am dezvoltat portofoliul Evoceramic, care asigura o economie semnificativa de timp si bani, prin reducerea timpului de punere in opera si a cantitatii de materiale (caramida si mortar) folosite. In acest fel distribuitorii au un produs competitiv in oferta, constructorii pot contracta mai multe lucrari intr-o anumita perioada de timp, iar beneficiarii finali construiesc la costuri mai mici", a explicat Liviu Stoleru.
Anul trecut, cifra de afaceri Cemacon a depasit 48 milioane de lei, in crestere cu 38% fata de nivelul din 2012.
 
Crestere cu pana la 7% a costurilor de productie
Costurile de productie a blocurilor ceramice s-au majorat cu 6%-7% anul trecut, majorarea pretului energiei si a cotatiilor materiilor prime si ambalajelor ramanand principala provocare pentru producatorii de caramida. "Costurile de productie au crescut cu pana la 7% in cazul Cemacon, insa, datorita investitiilor in eficientizarea consumului energetic, am reusit sa atenuam efectul scumpirilor", a mai spus managerul companiei. Alte provocari cu care se confrunta producatorii sunt reprezentate de riscul de neincasare, generat de lipsa lichiditatilor din piata, precum si cu supracapacitatea productiei, care determina acumularea de stocuri. "Anul trecut am atins un grad de incarcare record, de 88%, pentru fabrica de la Recea, iar anul acesta estimam ca vom atinge pragul maxim, de 95%", a precizat Liviu Stoleru. Principalul obiectiv stabilit la nivelul managementului Cemacon este acela de ocupare a primei pozitii in clasamentul producatorilor de caramida din regiunea Transilvaniei. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter