Consumul de caramida din Romania a crescut cu 9% anul trecut, comparativ cu nivelul din 2015, pe termen mediu fiind estimata mentinerea acestui ritm de crestere, in special datorita dezvoltarii pietei constructiilor rezidentiale, potrivit opiniei lui Liviu Stoleru, directorul general al companiei Cemacon, unul dintre liderii pietei de profil. Mai mult, conform previziunilor, piata blocurilor ceramice poate atinge, in acest an, nivelul-record din 2008, perioada de referinta pentru domeniul constructiilor din tara noastra.
In acest context, managerul Cemacon isi mentine estimarile privind cresterea de 5% a cifrei de afaceri a companiei in 2017, fata de nivelul cifrei de afaceri brute de circa 20 milioane de euro realizata anul trecut.
"In primele cinci luni ale anului in curs suntem in buget si ne mentinem obiectivele de crestere pentru acest an. Ne propunem sa crestem business-ul, inclusiv prin proiecte de investitii. Deocamdata, suntem in discutii referitoare la oportunitatile existente pe piata. Atentia noastra este indreptata spre cresterea vanzarilor tuturor categoriilor de produse din portofoliu - blocuri ceramice, buiandrugi si cosuri de fum. Anul acesta vom aduce pe piata cel putin doua produse noi, foarte solicitate de clientii nostri", a declarat Liviu Stoleru.
Cemacon detine doua unitati de productie a caramizilor, la Zalau si la Recea, zona predilecta de livrare fiind reprezentata de regiunea Transilvaniei. Totodata, conform datelor companiei, cele mai mari proiecte realizate cu blocuri ceramice livrate de societate sunt localizate in Cluj-Napoca, Oradea, Arad si Satu Mare.
"Strategia noastra comerciala are la baza vanzarea in principal catre proiecte rezidentiale de dimensiuni medii si mici, in special catre santierele de case unifamiliale", a precizat directorul companiei.
Conform managerului, una dintre principalele dificultati intampinate in aceasta perioada favorabila vanzarilor este reprezentata de mentinerea la un nivel scazut al preturilor. "Avem de-a face acum cu o piata in crestere, fapt ce faciliteaza activitatea tuturor jucatorilor de pe piata. Sunt, insa, cateva aspecte care ingreuneaza evolutia business-urilor in constructii. In cazul nostru, un element este ca pretul de vanzare a blocurilor ceramice se mentine, in continuare, redus. Chiar daca nivelul cantitativ al consumului il atinge, in curand, pe cel din 2008, preturile de vanzare sunt cu 35% mai mici. Apoi, ca o situatie regasita in toate industriile, resursa umana incepe sa fie o provocare. Gasirea de profesionisti, indiferent de nivelul ierarhic, determinati si motivati, este tot mai anevoioasa", a mai spus Liviu Stoleru.