Pentru anul 2013, conducerea producatorului de sisteme de zidarie Cemacon SA - Zalau are in vedere cresterea cotei pe piata de profil la 16%, in contextul previziunilor de mentinere a segmentului respectiv la nivelul anului 2012, dupa ce anul trecut a raportat o majorare cu 26% fata de anul anterior, la 34,6 milioane de lei. "Piata a scazut simtitor fata de 2011, mai ales din punct de vedere valoric, insa afacerile firmei noastre au crescut. Astfel, dupa primele sase luni ale anului trecut consemnam o evolutie de 39% a cifrei de afaceri, ceea ce ne-a permis ca, in a doua parte a anului (cand competitorii au ales sa diminueze preturile) sa actionam prudent, prin consolidarea relatiilor cu distribuitorii si introducerea de noi produse in oferta. Vom mentine aceasta directie de actiune si in 2013", a declarat Liviu Stoleru, director general al companiei. In ultimul trimestru al anului trecut Cemacon a inregistrat o crestere cu 11% a cantitatilor comercializate, in conditiile in care piata materialelor pentru zidarie a inregistrat un regres cantitativ de 4% si valoric de 10%, conform celor mai recente date statistice disponibile. Performantele comerciale raportate s-au realizat in contextul reducerii cu 3% a cheltuielilor operationale, ca efect al controlului strict al costurilor.
***
Cemacon SA este al treilea mare producator de sisteme de zidarii ceramice din Romania si principalul competitor al grupului austriac Wienerberger - liderul pietei de zidarie din regiunea Transilvaniei. Societatea este listata la Bursa de Valori Bucuresti, fiind detinuta, preponderent, de actionari institutionali si de alte fonduri de investitii romanesti si straine. Informatii suplimentare, la www.cemaconzalau.ro