Piata materialelor pentru zidarie a inregistrat, anul trecut, o diminuare de 4% a cantitatilor comercializate in raport cu anul 2010, scaderea valorica ajungand, insa, pana la 15%, potrivit informatiilor furnizate de producatorul de BCA Celco SA, din Constanta. Sectorul de BCA ramane, insa, foarte dinamic, in ultimii ani fiind inregistrate modificari importante ale structurii acestuia, marcate in special prin accesarea pietei de catre companii de talie internationala, ceea ce a determinat cresterea capacitatilor de productie. Potrivit datelor Celco, in prezent in Romania exista 10 fabrici de BCA care isi impart cotele de piata atat la nivel local, cat si in zonele externe limitrofe (incepand din anul 2011). Cererea pentru materiale de zidarie tip BCA a fost reprezentata, anul trecut, de comenzile lanturilor de magazine specializate care activeaza in domeniul comertului cu materiale pentru constructii si pentru amenajari interioare (de tip "Do-It-Yourself"), distribuitori de materiale de constructii, antreprenori, firme de constructii si persoane fizice care efectueaza lucrari in regie proprie, acestea din urma optand in special pentru produse si sisteme de zidarie cu un raport optim calitate-pret.
Nicolae Dusu, director general al Celco SA: "Datorita avantajelor pe care le asigura zidaria din BCA (material ecologic, bun izolator termic si fonic, cu o greutate redusa si rezistenta optima la compresiune), produsul s-a mentinut in preferintele consumatorilor, fapt demonstrat de stabilizarea cantitativa a vanzarilor comparativ cu anul 2010. Cu un volum al livrarilor de peste 2,2 milioane de metri cubi, piata de BCA a reprezentat, in 2011, aproximativ 60% din totalul segmentului de zidarie. Conform informatiilor economice pe care le detinem si luand ca reper startul din primul trimestru a.c., prognozam o stabilizare a pietei de BCA in 2012 la nivelul celei din anul anterior. In acest context, volumul vanzarilor de BCA Celco a crescut, in 2011, cu aproximativ 5% comparativ cu anul 2010, o contributie pozitiva avand-o progresele din domeniul transportului si imbunatatirile permanente aduse blocurilor din BCA, cum ar fi fabricarea produselor cu o greutate redusa de 400±50 kg/metru cub, dar cu o rezistenta ridicata la compresiune. Acest lucru pemite cresterea cu minimum 10% a volumului de marfa transportat, facand posibila extinderea pietei de distributie in conditii de rentabilitate, la nivel national. Totusi, avand in vedere capacitatile limitate de productie, blocurile de BCA Celco nu au putut fi livrate in toate regiunile tarii la acelasi nivel, existand zone geografice (precum Dobrogea si ariile invecinate) in care ponderea a fost mai ridicata. In conditiile actualei economii de piata, activitatea companiei noastre se caracterizeaza prin eficienta, obiectivul firmei pe termen lung fiind acela de a deveni unul dintre principalii furnizori locali pe piata materialelor de constructii, prin cresterea competitivitatii si a calitatii produselor. In contextul in care sectorul national de constructii a fost puternic afectat de conditiile climatice nefavorabile, in primul trimestru al acestui an vanzarile Celco au fost, de asemenea, influentate negativ. Totusi, pe fondul investitiilor realizate in toate sectoarele de activitate, pentru 2012 estimam mentinerea cifrei de afaceri si a cotelor de piata detinute pentru toate cele trei categorii de produse la nivelul anului anterior. Compania Celco SA este o unitate industriala integrata pe verticala, compusa din mai multe sectoare interdependente de activitate: BCA, adezivi, mortare si var, exploatarea nisipului si extragerea de calcar. Aceasta structura a fost creata pentru a asigura calitatea si cantitatea necesara de materii prime intre sectoarele proprii de activitate (de exemplu, folosim var Celco la productia adezivilor si a BCA-ului de tip Celco etc). Utilizarea materiilor prime proprii ne permite un control mai bun asupra calitatii produselor finite".