
Sporire estimata la 58% a cifrei de afaceri
Din punct de vedere geografic, productia de materiale izolatoare din tara noastra este concentrata in cateva regiuni, respectiv in Bucuresti-Ilfov si judetele Covasna, Buzau, Prahova, Dambovita, Cluj, Mures, Salaj, Neamt si Constanta. Capacitatile totale de fabricare a EPS insumeaza, in prezent, aproximativ 8 milioane de metri cubi si depasesc cu mult cererea potentiala a pietei. "Consideram ca, pana in 2012, vor disparea de pe piata anumiti producatori mai mici, unii oprindu-si activitatea chiar din 2010. La finele anului trecut, in acest sector erau activi peste 60 de fabricanti. In ceea ce priveste compania noastra, bazandu-ne pe analiza situatiei din 2010, pentru primul semestru al acestui an mizam pe o majorare cu 65% a veniturilor si cu 48% a cantitatilor comercializate. In trimestrul al doilea am consemnat, insa, o evolutie atipica, ca urmare a efectelor introducerii noului cod al muncii. A fost o tendinta generala, majoritatea societatilor de constructii fiind nevoite sa-si redefineasca politicile de personal si, drept urmare, in mai mult de doua luni, consumul de materiale pentru izolatii a scazut dramatic. Pentru intregul an speram sa raportam o crestere a cifrei de vanzari de 58% fata de 2010, pana la nivelul de 6,8 milioane de euro", a precizat Mihai Birliba. In prezent, societatea detine doua unitati de productie situate in orasele Vaslui si Roman, unde sunt fabricate termosisteme marca Hitrom (EPS H 50 - H 200) si EcoHIT. Bico Industries ofera, insa, intreaga structura de termosistem marca Hitrom, care include si adezivi pentru polistiren, dibluri, plasa de armare, vopsele lavabile si tencuieli decorative. Cele doua capacitati de productie pot fabrica 600.000 de metri cubi, respectiv cea mai mare cantitate din zona Moldovei. "Intentionam, pana la finele lui 2012, consolidarea pozitiei pe piata materialelor termoizolatoare si extinderea capacitatii de fabricare a polistirenului expandat pentru ambalare, cu inca 100.000 mc/ an", a adaugat directorul general al companiei. In opinia managerului, printre problemele specifice domeniului propriu de activitate se afla dependenta de pret a pietei de profil, fiind neglijati parametrii tehnici ai materialului respectiv. "Daca in perioada 2006-2007 decizia de achizitie a utilizatorilor se fonda pe calitatea produselor, iar raportul calitate/ pret era net in favoarea performantei, in acest an atat clientii finali, cat si revanzatorii analizeaza produsele in special din punct de vedere al pretului. Aceasta abordare poate fi distructiva pentru piata si, in cel mai scurt timp, autoritatile competente in domeniu ar trebui sa ia masuri concrete pentru respectarea standardelor de calitate a produselor", a concluzionat Mihai Birliba. Informatii suplimentare, la www.bicoindustries.ro